Inlägg från: Anonym (Petra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Petra)

Han friade med pytteliten diamant

Anonym (li) skrev 2020-11-17 23:33:31 följande:

Min kille friade häromdagen. Han hade med sig en ring med en pytteliten diamant. Blev jättebesviken. 
    Vi trivs bra ihop men men som sagt jättebesviken över ringen. 
    Vad gör jag? Är det lika bra att säga nej?

Men det är väl inte hela världen? Vill du gifta dig med honom säger du ja och sen säger du att ringen inte riktigt är din stil, så kan ni gå och fixa en ny. Gör inte en så stor grej av det.
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Alice) skrev 2020-11-18 14:37:42 följande:
    Men nej, det där var ju lite att ta i... Hade alla gånger sagt nej om min man faktist bokat vigseln innan han friat eller vi valt att förlova oss. Snacka om att helt köra över sin partner och tvinga in honom/henne i äktenskapet.
    Jag håller med! Tänk att inte få vara med och bestämma hur eller när man ska gifta sig, eller ens vilka som ska få vara vittnen! Jag hade också tackat nej till det. 
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Bea) skrev 2020-11-18 17:42:21 följande:

Är det bara jag som tycker att safirer är finare än diamanter?

Nja, jag tycker att de är ganska likvärdiga. Båda har ju sina för- och nackdelar. Det jag gillar med safirer är att det är en väldigt hård sten som dessutom kommer i alla möjliga färger, inte bara blått. Det finns vita safirer, gula, orangea, rosa, gröna, lila... Min favorit är nog Montana sapphires, som är lite blågröna/teal. Hade jag valt att ha en färgad sten i min förlovnings- eller vigselring hade det nog blivit en sån.
  • Anonym (Petra)
    AmericanMommy skrev 2020-11-19 17:37:04 följande:

Trodde inte svenskar brydde sig om förlovningsringar, de flesta har väl släta guldringar? Hur stor var diamanten? Allt är väl relativt, i USA är stenar under 1 ct ansedda små och över 2 ct stora. Här är det 3 månadslöner som gäller, men tycker det är ganska löjligt faktiskts. Det smartaste är att köpa en CZ ring, det ser precis ut som en diamant, och sedan lägga pengarna på en bostad eller spara. Min förlovnings ring är 1.5 ct och vigselringen 0.50 ct men önskar vi kunde ha sparat pengarna istället och haft CZ ring.

Man kanske inte hade sett såååå stor skillnad när den är ny, men bara efter nåt år hade man sett att den inte är i samma klass som en diamant, eller en annan, slittåligare sten.
  • Anonym (Petra)
    AmericanMommy skrev 2020-11-19 22:40:45 följande:
    Jag ser ingen större skillnad på mina cz och diamanter, har flera av båda. Tycker CZ är bättre med åldern eftersom dom ser nästan för felfria ut för att vara äkta när dom är helt nya.
    Nja, du skulle se skillnad på dem om du använde en CZ-ring varje dag under en längre period. De är helt enkelt inte lika slittåliga som t.ex. en diamant, safir eller moissanite och blir lätt repiga etc. Det är välkänt att har man CZ i sin vigsel- eller förlovningsring är det mer NÄR snarare än OM man behöver byta ut stenen.
Svar på tråden Han friade med pytteliten diamant