• Ariellan

    Byxor för smala barn

    Någon som har något tips på bra vardagsbyxor (ej jeans) till en tvååring? Lindex i storlek 86 blir alldeles för stort i midjan och 80 blir för kort i benen...

  • Svar på tråden Byxor för smala barn
  • Anonym (Hm)

    HM mfl har knappresår på insidan i midjan på många byxor. Det har varit räddningen för mina smalisar.

  • Gryntroll

    Zara, deras byxor fungerade bra på våra barn som är av smalare sort
    När vi på andr akedjor fick dra ihop dem till max för att de skulle sitta uppe behövde Zaras byxor bara dras ihop lite och satt därmed mycket bättre och skönare.

  • cosinus
    Ariellan skrev 2020-11-19 14:29:05 följande:

    Någon som har något tips på bra vardagsbyxor (ej jeans) till en tvååring? Lindex i storlek 86 blir alldeles för stort i midjan och 80 blir för kort i benen...


    Först och främst så se till att gå upp på 86-122/128 avdelningen. Babyavdelningen har ofta upp till 86 men en 86a i modell bebis är bredare än en 86a modell småbarn.

    Handla på tjejavdelningen.

    Se till att alltid ha resår i midjan.

    KappAhl är ganska smala även på pojksidan, har hänt att mina killar kunnat ha deras byxor. Annars är Åhlens också rätt smala och de bästa lite tjockare legginsarna för riktigt smala barn är gelippa leggins från metoo. 

    Om du kan hitta byxor som är tänkta att vika upp. Köp såna, vik ner och gå ner i storlek.
  • MeandHim

    Nova Star hade jag till mina killar som var smala i midjan, köpte även Mkt NameIt som har skinny fit. Har alltid fått dra åt i midjan ändå för det blir för stort... hopplöst.

  • Physalis

    Strumpbyxor brukar vara smala hos alla märken. Annars har jag haft tur med vissa kappahl byxor, nameit och poplarn och pyrets byxor med resår man kan dra åt i midjan.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Byxor för smala barn