• Anonym (Hejhej)

    blödning syns på ultraljud

    Någon som gjort ett tidigt ultraljud och sett ett embryo som har en blödning runt/i sig?

    Gjort tidigt ultraljud (v.7) där man såg ett embryo med hjärtslag men även också en till gulesäck (varit tvillingar) som var mycket vitare och indikerade på en blödning sa barnmorskan.. nu får jag vänta en vecka för att verifiera fyndet.. någon som varit med om samma? Barnmorskan bad mig vänta Med att skriva in mig på MVC, så det får mig ju att fundera på om detta ?missfall? kan påverka det levande embryot?

  • Svar på tråden blödning syns på ultraljud
  • Anonym (Jo)

    Min andra graviditet fick jag en blödning i v.7. Fick komma och göra vul och då kunde man se en blödning ovanför fostret i livmodern men läkaren sa att det inte utgjorde en fara.

    Blödde i ca 4 veckor till och från sen slutade det.

  • MammAmma

    Ja, var exakt så när jag var gravid med mitt äldsta barn. Det hade också varit tvillingar men fick missfall med ena i vecka 7-8 och hade blod i livmodern i flera veckor efteråt samt blödde länge. Graviditeten fortlöpte normalt i övrigt efter det.

  • Anonym (Hejhej)

    Vad skönt att allt gick bra för dig. Och lugnande att läkaren kunde göra dig trygg med situationen.


    Anonym (Jo) skrev 2020-11-19 19:52:45 följande:

    Min andra graviditet fick jag en blödning i v.7. Fick komma och göra vul och då kunde man se en blödning ovanför fostret i livmodern men läkaren sa att det inte utgjorde en fara.

    Blödde i ca 4 veckor till och från sen slutade det.


  • Anonym (Hejhej)

    Tack för ditt svar. Vad bra trots det tråkiga att ditt äldsta barn fick komma ut opåverkad. Jag känner väll lite att jag är orolig för just det att missfallet ska ta med sig den levande ut när den väl vill titta ut. Sköterskan kunde dock inte garantera att det var ett missfall men eftersom det var så vitt över hela gulesäcken så trodde hon det mest troligt. Har så mycket frågor men dom får jag vänta med till nästa vecka, så länge dit!!


    MammAmma skrev 2020-11-19 19:57:23 följande:

    Ja, var exakt så när jag var gravid med mitt äldsta barn. Det hade också varit tvillingar men fick missfall med ena i vecka 7-8 och hade blod i livmodern i flera veckor efteråt samt blödde länge. Graviditeten fortlöpte normalt i övrigt efter det.


Svar på tråden blödning syns på ultraljud