• cookiesncream

    Tonåring i skolan

    Hej!

    Jag har en dotter på snart 18 som nyligen fått tre nya killar i klassen. En av dom har hon börjat fatta tycke för och hon har berättat för mig att hon är kär i honom, han är lika gammal som henne.

    Men hon nämner att denna kille röker, kommer försent, ibland inte ens dyker upp i skolan och detta har gjort mig orolig, jag är rädd att denna kille kommer att dra in henne i oroligheter om de fortsätter umgås.

    Men hon gillar verkligen honom och de verkar ha kul i skolan från vad jag hört av henne, senast idag så berättade hon att de hade kommit in på spåret om barn och han hade då frågat henne "ska du skaffa barn med en random person eller?" Varpå hon skrattade och verkade tycka det var jätte kul men för mig lät det som att han försökte komma år henne på något sätt.

    Det här blev en rörig text men jag hoppas att ni förstår något ut av det och vad man ska göra för att hantera situationen. Det sista jag vill är att hon blir en sån som röker och gör bus.

  • Svar på tråden Tonåring i skolan
  • Anonvm

    Alla tjejer/kvinnor går igenom en fas där "bad-boys" är det hetaste som finns.

    Min egen erfarenhet och upplevelse är att detta brukar kulminera runt typ högstadiet-gymnasiet... Sen när damerna börjar närma sig 20-strecket så fattar de allra flesta att detta "jag skiter i allt" resonemang inte leder till något gott i vuxenlivet o vaknar upp o tänker om...

    De flesta grabbar går igenom samma resa, bara att kurvan är förskjuten, de ligger kanske 3-4-5år efter... Grabbar vill ha tjejer och anpassar sitt beteende därefter, när de ser att alla tuffingar får ligga på högstadiet så blir de tuffingar, när detta sen inte riktigt funkar längre i 25års åldern så kammar de till sig o blir stadiga o stabila män med en god inkomst eftersom det är det som kvinnorna söker...

    Tonåren är en turbulent tid

Svar på tråden Tonåring i skolan