• Häxansurtantdeluxe

    När igångsättning?

    Nu för tiden kan man ju kräva igångsättning innan v 42... men när senast blir man igångsatt? V. 40+6, 41+0 eller får man vänta ännu längre? Hur har det varit för er?

  • Svar på tråden När igångsättning?
  • Anotherone

    Kräva vet jag inte om man kan. Däremot upplever jag att det är mer av en dialog nu, och olika regioner kör olika koncept.

    Jag fick mitt yngsta barn 2017 och jag var med i studien. På besöket 7 dagar efter bf gjordes ett ultraljud och sen så frågade man om jag ville delta. Jag svarade ja, personen knappade in det på datorn och sedan så sa hon att det inte var aktuellt med igångsättning idag utan vi bokar in ett nytt möte nästa vecka. Om inget hänt före dess. Så jag blev lottad till den gruppen som skulle vänta.

    Sen avbröt man ju studien. Vissa regioner valde att justera sina trots att den inte fullföljdes. Andra kör fortfarande igångsättning i vecka 42+0.

    Båda mina barn har trivts bra i magen och jag har fått igångsättningsdatum i 42+0. Sen kom första med akut snitt just den dagen 42+0 och syskonet med urakut snitt i v 41+6 men det är en annan historia

Svar på tråden När igångsättning?