• Linn3persson

    Ätit rå kyckling (HJÄLP)

    ok tror att de sista jag skulle vända mig till i nått sånt här är familjeliv men alltså gjorde kyckling i ugn som vanligt 180 grader typ vart inne en o en halv timme tar ut bara ett ben och lägger den i skålen med nudelsoppan och börjar äta i väntan på sambon och upptäcker i efter halva kyckling benet är ljusrosa lila i mitten är det råt?? vad händer nu?? får lust

    o gå o köra upp fingrarna i halsen!! men all kyckling var ju inte rosa den var ju vitt oxå mest i mitten bara men herregud är sån jävla hypokondriker är säker att jag har salmonella nu:( plus att jag då inte såg de rosa lila förens efter hälften kunde inte se att den droppade rosa då jag la i den direkt i nudelsoppan (vet att de finns några liknande sånna här trådar men dom beskriver annorlunda och är från typ 2007 allihop)

  • Svar på tråden Ätit rå kyckling (HJÄLP)
  • Aliona

    Är väl inte så mycket att göra nu. Försök att tänka på annat och hoppas på det bästa. Det är ju trots allt ovanligt att kyckling har salmonella så det är liten risk att du blir dålig.

  • Anonym (-)

    Det är nog ingen fara. Man ska inte äta rå kyckling för att det KAN innehålla vissa bakterier, men det betyder inte att just den kycklingen som du åt gör det. Tror inte risken är speciellt stor för det faktiskt. Även om den skulle innehålla salmonella så blir de flesta med normalt bra immunförsvar inte särskilt sjuka av det.

  • Anonym (H)

    Efter så lång tid i ugnen bör den vara snustorr. Kyckling kan ha rosa/lila mot benet trots att de är helt genomstekta

  • Anonym (Benkött)

    Benköttet på kyckling har ofta en rosa/lila färg längs in mot benet fast det är helt tillagat så jag tror inte det är nån fara

  • Anonym (myself)

    Egentligen påstås det ju att svensk kyckling har inte salmonella, annars man skulle inte kunna får äta löskokta ägg, så jag tror inte att det är nån fara alls för dig.

Svar på tråden Ätit rå kyckling (HJÄLP)