Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

    Corona har utrotat en hel folksjukdom!

    Anonym (Corona) skrev 2020-11-21 06:08:09 följande:

    Tycker det är jättebra att corona har totalt utrotat den vanliga folksjukdomen influensa, finns inget som heter influensa längre utan det är då corona man har fått - visst är det bra ?????


    Nejdå, jag hade troligen influensan i våras och influensasäsongen har knappt börjat
  • sextiotalist
    mari123 skrev 2020-11-21 18:12:59 följande:

    Förstår hur du tänker. Mina gamla föräldrar 85+ har i ÅRATAL vaccinerat sig mot den "årliga flunsan" (vad nu det kan vara för sjukdom? har den funnits?) MEN nu finns väl inget vaccin ......för inte kan det väl finnas en "årlig" flunsa jämte Covid19? Många frågor och inga svar.......


    Sambon vaccinerade sig i veckan
  • sextiotalist
    mari123 skrev 2020-11-21 18:59:41 följande:

    Du då?


    Jag har inte bestämt mig. Jag har haft influensan fyra gånger som vuxen och det har inte varit något speciellt. Så än så länge fixar min kropp influensan. Senast i våras. Detbär andra som behöver vaccinet bättre. Däremot kommer jag vaccinera mig mot covid19 när det blir dags för min grupp.
  • sextiotalist
    mari123 skrev 2020-11-21 19:13:47 följande:

    Jösses. FYRA influensor! Du menar de där som har namn? Du är verkligen drabbad och har säkert immunitet mot det mesta. 


    Äh, vanliga säsonginfluensor. En vecka med feber, max 40 grader och lite matt i ett par veckor
Svar på tråden Corona har utrotat en hel folksjukdom!