• Anonym (Förvi­rrad)
    Sun 22 Nov 2020 18:20
    2667 visningar
    4 svar
    4
    2667

    Leker han med mina känslor?

    Hej! Till att börja med så är jag tacksam för alla svar jag kan få, men ber er vänligt hålla god ton i kommentarerna. Mitt psyke orkar verkligen inte för hårda kommentarer just nu, och det kommer bara dra ner mig ännu mer..

    Jag har träffat en kille ett litet tag nu. Och han är för mig helt perfekt. Jag känner tillit, trygghet och allt jag inte kunnat känna förr, när jag är med honom känns allt så rätt, och jag kan inte ens titta på honom utan att le. Jag har fallit hårt för honom.

    Men, han sa uppriktigt från början att han inte vill ha ett förhållande, för att han trivs själv. Och att han lätt drar sig undan när han träffar någon han vet att han skulle kunna få för starka känslor för. Jag accepterade det, och tänkte att det kanske ändras med tiden. Vi fortsatte träffas, och han gör allt som en pojkvän gör för mig, hans vänner vet om mig, och han ställer upp för mig när det behövs. Jag känner mig omtyckt av honom. Tiden går och han ändrar sig lite och säger något om att han var säker på att han inte ville ha något seriöst från början, men när han träffade mig kändes allt så bra och han började tveka. Precis som jag hoppades. Vi fortsatte träffas och allting blev bara bättre, han blev finare och finare mot mig. Helt plötsligt tar allt slut, han ville inte ses mer. Men efter några dagar ringde jag upp ändå, och han sa att han har saknat mig mycket och blev glad av att jag ringde upp. Vi började ses igen, men han var fortfarande helt säker på att han inte vill ha ett förhållande. Han har sagt flera gånger att jag måste sluta pressa honom kring hela ?förhållande?situationen, men fortsätter pressa sig själv. Han beter sig bara mer och mer som pojkvänsmaterialet för varje gång vi ses, uttrycker sig också som att jag är den bästa tjejen han träffat, och om det är någon han skulle stadga sig med så är det mig, men han vill ändå vara själv. Jag kanske borde tillägga att ingen av oss har sex med andra.

    Men, sen stötte jag och min kompis på honom på krogen. Han var med vänner och hade druckit alldeles för mycket. Vi började prata som vanligt, och sen börjar han prata med min kompis. Hon berättade sen att han sagt till henne att han bara vill ligga runt, och va ensam. Men att det inte känns så med mig, för att jag är den bästa tjejen han någonsin träffat (återigen), men att han fortfarande vill vara singel och att jag inte verkar förstå det.

    Vad tror ni om allt? Är han rädd för förhållanden? Leker han med mig? Vad ska jag göra? Jag vet att det kommer såra mig att fortsätta träffa honom. Men hoppet om att han ska ändra sig finns ju där. Jag är verkligen jättekär, och att lämna honom känns nästan ännu mer smärtsamt än att fortsätta, för jag mår ju så bra i hans sällskap. Jag förstår att endel inte vill ha förhållanden, men varför då uttala sig till både mig och andra att jag är den bästa han träffat, att vi klickar så bra och hur fin jag är? Hur kan man känna så men ändå vara så bestämd på att vilja vara ensam?

  • Svar på tråden Leker han med mina känslor?
  • Anonym (Smurf­an)
    Sun 22 Nov 2020 18:43
    #1

    Nja, han är ärlig med han vill så det känns mer som det är du själv som leker med dina känslor.

    Vad är det du vill ha av honom som du inte får i dagsläget? Trohet? Ring på fingret och tre barn? Är det saker som är viktiga för dig just nu?

  • Anonym (Elin)
    Sun 22 Nov 2020 18:52
    #2

    Känns som han vill äta kakan och samtidigt ha den kvar. Tror du måste distansera dig ifrån honom, på så sätt kommer han inse ifall han verkligen vill vara med dig eller inte

  • Sun 22 Nov 2020 19:56
    #3

    Tror inte att han leker medvetet med dina känslor, jag tror inte han vill ha kakan kvar och samtidigt äta den, inte medvetet.

    Jag ser två saker. Han vill nog vara singel men innerst inne så faller han mer och mer. Backa lite och låt honom komma, men ställ inga krav, ännu.

    Nr.2   Han har fått hjärtat krossat någon gång. Vi killar är inte lika känsliga som er tjejer, vi håller oss starka och gråter sällan, men om vi verkligen fått vårat hjärta krossat och gråter ögonen ur oss, så läker det typ aldrig. Vi kan låtsas att det blir helt för nästa, och ge sken av det. Men riktigt helt blir det aldrig och lita på någon blir svårt igen.

    Därför krossar vi lättare sedan.

  • Anonym (Förvi­rrad) Trådstartaren
    Wed 14 Apr 2021 14:17
    #4
    +1
    Godisbuske skrev 2020-11-22 19:56:49 följande:

    Tror inte att han leker medvetet med dina känslor, jag tror inte han vill ha kakan kvar och samtidigt äta den, inte medvetet.

    Jag ser två saker. Han vill nog vara singel men innerst inne så faller han mer och mer. Backa lite och låt honom komma, men ställ inga krav, ännu.

    Nr.2   Han har fått hjärtat krossat någon gång. Vi killar är inte lika känsliga som er tjejer, vi håller oss starka och gråter sällan, men om vi verkligen fått vårat hjärta krossat och gråter ögonen ur oss, så läker det typ aldrig. Vi kan låtsas att det blir helt för nästa, och ge sken av det. Men riktigt helt blir det aldrig och lita på någon blir svårt igen.

    Därför krossar vi lättare sedan.


    Tänkte bara flika in snabbt nu, du hade rätt i det första du skrev. Vi var ifrån varandra och jag slutade svara, helt plötsligt började han sakna mig. Han har förklarat hela situationen i efterhand, och berättat att han tyckte om mig redan från början, men försökte streta emot för att han trodde att han ville vara singel pga tidigare erfarenheter av förhållanden som varit mindre bra..

    Idag är vi ett par, vi är gladare än någonsin i varandra och allting funkar jättebra. Så tack för ditt svar!
Svar på tråden Leker han med mina känslor?