• Empan89

    Fler som tagit Lutinus/progesteron vid naturligt försök

    Hej!

    Vi har nu försökt i ca 14 månader och vår utredning vi gjort visade ingenting. Alla tester var bra. Vi testar nu med att tillsätta progesteron från ägglossningen fram till mens. Har haft ca 8-9 dagar lutealfas annars samt ganska mycket bruna flytningar innan mensen kommer igång så detta kanske kan förlänga den. Temperaturen brukar också vara lite jojo i den fasen. Nu är tempen mer stabil och ska få mens idag. Tog gravtest idag men gav negativt.

    Vill gärna veta om någon av er här lyckats med progesteron i cykeln? Kan man ha noll symptom äl+12 och ändå vars gravid? Ge mig lite hopp ????????

  • Svar på tråden Fler som tagit Lutinus/progesteron vid naturligt försök
  • Bella87

    Hej!

    Är i samma situation som du och testat lutinus de två senaste månaderna, tyvärt utan resultat. Kommer gå vidare med ivf i januari.

    Hoppas lutinus funkar för dig!

  • Jag är bara jag

    Kan svara på din sista fråga. Ja, jag hade inga symptom före v.5 nån gång. Det är ju positivt att lutealfasen förlängts. Glad

  • Empan89

    Hej! Åh va skönt att få svar från någon som är i samma sits men så klart tråkigt för we att det inte funkar. Vi ska också gå vidare med IVF. Ska ta sista blodproven nu i veckan och sen tar det nog 2 månader innan vi är godkända. Känns skönt att ha det klart så att man kan påbörja det när man vill sen. Vi kanske vill försöka några gånger till.

    Tar du din temp? Hur blev din temp i så fall? Förlängdes din lutealfas? Visst behöver jag inte sluta ta progesteronet för att mensen ska komma?

  • Bella87
    Empan89 skrev 2020-11-23 22:01:33 följande:

    Hej! Åh va skönt att få svar från någon som är i samma sits men så klart tråkigt för we att det inte funkar. Vi ska också gå vidare med IVF. Ska ta sista blodproven nu i veckan och sen tar det nog 2 månader innan vi är godkända. Känns skönt att ha det klart så att man kan påbörja det när man vill sen. Vi kanske vill försöka några gånger till.

    Tar du din temp? Hur blev din temp i så fall? Förlängdes din lutealfas? Visst behöver jag inte sluta ta progesteronet för att mensen ska komma?


    Ja det var trist, kanske hade fungerat om jag testat fler månader men det var inte så kul att ta lutinus och allt kladd två veckor varje månad. Ska bli spännande med ivf känner jag!

    Tempade inte under perioden så vet faktiskt inte.

    Jag slutade med lutinus äl+12 och får mens äl+13. Testade aldrig längre, så vet inte om mensen hade kommit iaf senare.
  • Empan89

    Tack för svar. Så när du fick positivt så kände du ingenting annat ovanligt? Då har jag hoppet uppe :)

  • Empan89

    Tack för svar. Så när du fick positivt så kände du ingenting annat ovanligt? Då har jag hoppet uppe :)

  • Bella87
    Empan89 skrev 2020-11-23 22:17:11 följande:

    Tack för svar. Så när du fick positivt så kände du ingenting annat ovanligt? Då har jag hoppet uppe :)


    Hej igen!

    Vet inte om du svarade mig nu, men jag blev aldrig gravid med lutinus.

    Jag har dock ett barn sedan innan på naturlig väg och när jag blev gravid då så kände jag ingenting äl+12. Började få ömma bröst (som jag aldrig får annars) på äl+13 och då plussade jag.

    Stort lycka till oavsett om du får plus nu eller går vidare till ivf!
  • Jag är bara jag
    Empan89 skrev 2020-11-23 22:17:11 följande:
    Tack för svar. Så när du fick positivt så kände du ingenting annat ovanligt? Då har jag hoppet uppe :)
    Du menar jag? Jag trodde aldrig jag var gravid nån av gångerna när jag fick besked. Så diffusa "symptom" så det var inget att gå på alls. Och aldrig före v.5 som sagt.
Svar på tråden Fler som tagit Lutinus/progesteron vid naturligt försök