• L1z91

    Plussa sent

    Heeej :)

    Blir snart galen här som säkert många andra.

    Jag är på bim + 8 nu och har tagit många test nu men inget plus syns... har mensvärk till o från och kan ana pyttelite ljusrosa blod 1 gång om dagen ????

    Längtar verkligen efter efter barn två nu och har varit utan preventivmedel flera år men aldrig riktigt ?försökt? bli gravid förens senaste året.

    Tog ett test idag, nyss. Det såg ut såhär och ja tycker det ser negativt ut, vad tror ni?

    Hoppas någon vill ventilera med mig :)

  • Svar på tråden Plussa sent
  • Anonym (Majsan)

    Tycker tyvärr också att det ser negativt ut. :/ Tråkigt att ni försökt så länge utan att det blivit något än.(vad vi än vet, detta kan ju bli ett plus snart). Har ni funderat på att påbörja en utredning? 


    Vi är inne på försök 3 nu. Bim imorgon. Har haft känningar i livmodern hela förra veckan, känt mig trött och illamående. Rosa flytningar igårkväll och idag vilket är något jag aldrig får annars. Har två graviditeter (oplanerade som jag valde att avsluta) från tonåren att jämföra med. Vet att jag då hade lätta blödningar i samband med bim båda dom gångerna och att jag plussade först några dagar efter bim (minns inte exakt men det kan ha varit uppemot en vecka efter). Mådde också illa tidigt då. Gjorde ett test idag (mitt på dagen och inte särskilt koncentrerat urin) som visade negativt. Tänkte göra ett imorgonbitti för kan inte hålla mig. Hoppas, hoppas. 

  • L1z91

    Ja man vill ha ett tydligt test bara :(

    Nä har faktiskt inte funderat på utredning, är kanske senaste 3 månaderna jag kollat efter ägglossning, innan har vi inte försökt pricka in direkt så utan bara tänkt att händer det så händer det :)

    Jag tror inte heller dom gör utredning på mig via hälsocentralen, har för mig att man inte får ha för hög ät BMI :(

    Hoppas du plussar! :D ja hoppas bara på ett plus eller att mensen ska komma så man slipper fundera.

    Du får gärna uppdatera hur det går :)

  • Anonym (Majsan)
    L1z91 skrev 2020-11-24 22:09:37 följande:

    Ja man vill ha ett tydligt test bara :(

    Nä har faktiskt inte funderat på utredning, är kanske senaste 3 månaderna jag kollat efter ägglossning, innan har vi inte försökt pricka in direkt så utan bara tänkt att händer det så händer det :)

    Jag tror inte heller dom gör utredning på mig via hälsocentralen, har för mig att man inte får ha för hög ät BMI :(

    Hoppas du plussar! :D ja hoppas bara på ett plus eller att mensen ska komma så man slipper fundera.

    Du får gärna uppdatera hur det går :)


    Jaha jag förstod det först som att ni testat en längre tid med ägglossningstest. Jag förstår. Man vill ju slippa fundera men varje gång jag får ett negativt letar jag efter det där strecket och inbillar mig alltid att det är där. Man blir ju galen av det här. 


    Denna morgon kom mensen med dunder och brak och tillhörande mensvärk. Känns lite som att mensen kommer och straffar en för att man inte lyckats. Drog ner mitt humör gjorde den också. Men jag ska försöka att inte deppa ner mig utan hoppas på att det går vägen på försök fyra :)

  • L1z91

    Ja nä inte riktigt :) bara inte skyddat oss om man säger så.

    Synd! Min kom också inatt :(

    Får ta nya tag tills nästa ägglossning.

    Vilka ägglossningstest avvänder du? Hur långt efter mensen brukar du börja ta ägglossningstest? Hade varit roligt med ett plus som julklapp :D

  • Anonym (Majsan)
    L1z91 skrev 2020-11-25 11:24:29 följande:

    Ja nä inte riktigt :) bara inte skyddat oss om man säger så.

    Synd! Min kom också inatt :(

    Får ta nya tag tills nästa ägglossning.

    Vilka ägglossningstest avvänder du? Hur långt efter mensen brukar du börja ta ägglossningstest? Hade varit roligt med ett plus som julklapp :D


    Synd men skönt att vi ändå delar detta nu då. Vi får tagga till och ta nya tag. :)


    Jag kör med RFSU. Inte av någon speciell anledning utan det har bara blivit så och vill inte byta till någon annan då jag jämför bilder på dom månad för månad. Jag har börjat testa redan dag 8 men har märkt att min mens är väldigt regelbunden och att jag känner av ägglossningen så behöver nog inte ens testa egentligen, men man vill ju vara säker. Kommer börja testa dag 10 nu tänkte jag och räknar med pik dag 13-14. Bim för mig blir ca 21 december så ett plus då vore som sagt en perfekt julklapp. :) 

  • L1z91

    Ja men precis :)

    Min är också väldigt regelbunden förutom den här månaden konstigt nog.

    Okey, enligt min kalender har ja ägglossnings igen 9e december så jag börjar nog testa 5e någongång. :)

    Ja det hade varit jätteroligt o plussa nästa månad men man vet ju aldrig riktigt hur lång tid det kan ta.

  • Anonym (Majsan)
    L1z91 skrev 2020-11-25 13:27:01 följande:

    Ja men precis :)

    Min är också väldigt regelbunden förutom den här månaden konstigt nog.

    Okey, enligt min kalender har ja ägglossnings igen 9e december så jag börjar nog testa 5e någongång. :)

    Ja det hade varit jätteroligt o plussa nästa månad men man vet ju aldrig riktigt hur lång tid det kan ta


    Jag håller tummarna för att det denna gång går oss vägen. Vore ju trevligt om någonting positivt kunde hända 2020 ;D
Svar på tråden Plussa sent