• Anonym (?)
    Wed 25 Nov 2020 20:57
    530 visningar
    4 svar
    4
    530

    Kan man verkligen förtränga kärlek?

    Oense med en vän angående detta. En del menar att man kan förtränga känslor för en opassande person att falla för, jag menar att då finns väl känslorna kvar någonstans? Eller bara lär man sig känna känslan tills känslorna automatiskt försvinner? Eller kanske man inte kände så starkt till att börja med?

  • Svar på tråden Kan man verkligen förtränga kärlek?
  • Anonym (V)
    Wed 25 Nov 2020 21:08
    #1
    Anonym (?) skrev 2020-11-25 20:57:09 följande:

    Oense med en vän angående detta. En del menar att man kan förtränga känslor för en opassande person att falla för, jag menar att då finns väl känslorna kvar någonstans? Eller bara lär man sig känna känslan tills känslorna automatiskt försvinner? Eller kanske man inte kände så starkt till att börja med?


    Jag tror inte man kan förtränga starka känslor av något slag men att man däremot kan ändra sitt sätt att se på dem.
  • Anonym (Eli)
    Wed 25 Nov 2020 21:30
    #2

    Nej. känslorna finns kvar. Man kanske undviker personen så att man slipper ses. Men det är en annan sak.

  • Wed 25 Nov 2020 21:45
    #3

    Njae. Men de går att tygla, genom att inte mata känslorna. Då försvinner de till slut, eller avtar åtminstone så pass att man kan gå vidare.

  • Anonym (A)
    Wed 25 Nov 2020 21:50
    #4
    Anonym (Eli) skrev 2020-11-25 21:30:36 följande:
    Nej. känslorna finns kvar. Man kanske undviker personen så att man slipper ses. Men det är en annan sak.
    Så tror jag med
Svar på tråden Kan man verkligen förtränga kärlek?