• Anonym (Drömmar)

    Normalt att bli röksugen efter 10 år?

    Jag slutade röka när jag väntade mitt första barn för över 10 år sedan o har inte tänkt på ciggen sedan dess.

    Men nu helt plötsligt tänker jag bara mer och mer på att ciggen och är galet röksugen.

    Nån mer som känt så här?

  • Svar på tråden Normalt att bli röksugen efter 10 år?
  • Litenmenhård

    Jag slutade röka för femton år sen, men kan bli galet röksugen ibland. Jag brukar drömma att jag röker.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • LFF
    Anonym (Drömmar) skrev 2020-11-25 22:41:34 följande:

    Jag slutade röka när jag väntade mitt första barn för över 10 år sedan o har inte tänkt på ciggen sedan dess.

    Men nu helt plötsligt tänker jag bara mer och mer på att ciggen och är galet röksugen.

    Nån mer som känt så här?


    Min morfar slutade snusa när han var typ 55. När han var över 80 och min sambo tog en snus kunde han fortfarande känna suget av att ta en snus efter tex maten. 

    Så ja, det är rätt normalt att känna suget lång tid efter att man slutat.
  • Anonym (Drömmar)
    Litenmenhård skrev 2020-11-26 14:36:27 följande:

    Jag slutade röka för femton år sen, men kan bli galet röksugen ibland. Jag brukar drömma att jag röker.


    Har det kommit på senare tid eller har du haft det suget sedan du slutade?
  • Anonym (Drömmar)
    LFF skrev 2020-11-26 14:40:54 följande:

    Min morfar slutade snusa när han var typ 55. När han var över 80 och min sambo tog en snus kunde han fortfarande känna suget av att ta en snus efter tex maten. 

    Så ja, det är rätt normalt att känna suget lång tid efter att man slutat.


    Usch ska jag leva med det här suget tills jag är över 80 så är jag ganska säker på att jag inte kommer kunna hålla mig ifrån att röka
  • Litenmenhård
    Anonym (Drömmar) skrev 2020-11-26 15:09:14 följande:
    Har det kommit på senare tid eller har du haft det suget sedan du slutade?
    Det har kommit på senare tid och jag fattar inte varför. Jag kan sova och drömma att jag röker och sen när jag vaknar så är jag görröksugen. Vet inte hur jag ska bli kvitt det. Beroendet är ju borta sen länge så det måste sitta i hjärnan.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    Jag snusar med, ska tilläggas så jag får ju nikotin i mig. Så jag fattar inte varför jag blir röksugen.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Drömmar)
    Litenmenhård skrev 2020-11-26 15:12:42 följande:

    Jag snusar med, ska tilläggas så jag får ju nikotin i mig. Så jag fattar inte varför jag blir röksugen.


    Okej det va ju lite märkligt. Jag har verken snusat eller rökt överhuvudtaget på alla år. Men nu känner jag att första bästa motgång så kmr jag inte kunna låta bli att ta mig en cigg. Det värsta är att jag på ett sätt nästan ser fram emot det.
  • Anonym (gudja)

    Ja specielt på kvällar. Jag brukar ta en snus när det blir som värst. det håller mig borta från skiten. 15 år sen jag slutade och jag känner fortfarande av beroendet 

  • Litenmenhård
    Anonym (Drömmar) skrev 2020-11-26 15:19:30 följande:
    Okej det va ju lite märkligt. Jag har verken snusat eller rökt överhuvudtaget på alla år. Men nu känner jag att första bästa motgång så kmr jag inte kunna låta bli att ta mig en cigg. Det värsta är att jag på ett sätt nästan ser fram emot det.
    Jo, men det är nog lätt att ta en cigg när det blir lite motigt. Man tror att det hjälper, men det gör det ju egentligen inte. Bra jobbat att hålla dig ifrån det i alla fall. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Drömmar)
    Litenmenhård skrev 2020-11-26 15:21:04 följande:

    Jo, men det är nog lätt att ta en cigg när det blir lite motigt. Man tror att det hjälper, men det gör det ju egentligen inte. Bra jobbat att hålla dig ifrån det i alla fall. .


    Tack! Gör vad jag kan/orkar och försöker att inte vilja
  • Litenmenhård
    Anonym (Drömmar) skrev 2020-11-26 15:25:49 följande:
    Tack! Gör vad jag kan/orkar och försöker att inte vilja
    Försök att få tankarna på annat. Jag vet att det är svårt, men om du hittar något som distraherar dig så är det bra. Det känns alltid jobbigt när det är som jobbigast, så att säga, men när man väl har kommit över det guppet så blir det lättare och man känner sig stolt över att man har lyckats hålla sig borta från det.

    Jag vet, jag borde följa mitt egna råd där, men...
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Drömmar)
    Litenmenhård skrev 2020-11-26 15:28:12 följande:

    Försök att få tankarna på annat. Jag vet att det är svårt, men om du hittar något som distraherar dig så är det bra. Det känns alltid jobbigt när det är som jobbigast, så att säga, men när man väl har kommit över det guppet så blir det lättare och man känner sig stolt över att man har lyckats hålla sig borta från det.

    Jag vet, jag borde följa mitt egna råd där, men...


    Tack! Förstår att man inte alltid kan vara mer än människa.
  • Litenmenhård
    Anonym (Drömmar) skrev 2020-11-26 18:27:31 följande:
    Tack! Förstår att man inte alltid kan vara mer än människa.
    Det är sant! Det är bara så störande att man fastnar för allt som är dåligt. När jag började röka och snusa tyckte inte jag att det var gott för fem öre, men ändå så fortsatte jag.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
Svar på tråden Normalt att bli röksugen efter 10 år?