• Anonym (vilsen och rädd)

Hur hårdhänt får en pappa vara ?

Hej

Vad är okej när män hanterar barn ?

Är det okej med ett slag i ryggen så hårt att hela näven blir kvar i ett svullet avtryck ?

är det okej att trycka ihop kinderna så barnet börjar gråta när det är olydigt ?

är det okej att trycka ett barn mot sin kropp så hårt att det tappar andan ?

Är det okej att barn känner rädsla när deras far skriker eller bara tittar med psykande blick när dom gjort något fel ?

är det okej att släpa ett barn i armen eller trycka så hprt att det även där blir märken, eller böja händerna så att dom får ont ?

kan man anmäla sin sambo för psykisk/fysisk misshandel av sina barn utan massa bevis?

denna terror av psykisk misshandel utsätt även jag för.

Men det är barnen jag försöker skydda.

har försökt med allt men han ändrar sig inte.

samma terror varje kväll.

ska jag kontakta kvinnojour eller bara lämna. Är rädd för vad han ska göra när allt kommer till kritan.

Jag har ensam vårdnad sedan födsel på alla 3 då han sparkade mig i magen med första och alltid varit våldsam och oansvarig, han har aldrig brytt sig om barnen ordentligt men är världens bästa pappa framför alla andra. Men bakom vårar dörrar pågår en terror.

barnen är snart 3, 2 och 5

Jag älskar min sambo, men jag kan inte hjälpa han han vill inte söka hjälp. han är och beter sig likt en psykopat. förut kallada han mig för hynda för att jag ryckte i täcket, sen skrattade han och sa förlåt när jag sa att det var oacceptabelt....

kan skriva en bok om hans beteenden. alla andra älslar han, och tycker han är såååå bra och duktigt, vilken karl du har alla, men ingen vet vilket as han är mot oss mestafels av tiden, och då ses vi knappt då han jobbar jämt....

jag vill inte ge upp min familj men jag inser att jag måste....

• Svar på tråden Hur hårdhänt får en pappa vara ?
  • viseversa

Han misshandlar era barn och du frågar om det är okej. Klart det inte är okej. Gör en anmälan idag. Och ring kvinnojour för detta är ju sjukt.

• Mrs Moneybags

Du vet redan svaret på frågan. 

Detta handlar inte ens om att vara hårdhänt, det här är misshandel. Gör dig inte själv till en lika stor förövare som deras pappa genom att vara kvar i den här situationen. Du är dina barns beskyddare, det är din uppgift som förälder.

• Anonym (...)

Nej. Det är inte okej. Jag häpnas över att du ens frågar?! Du älskar din sambo, men älskar du dina barn? För i helvete.. Ta bort barnen från gubbjäveln och dra därifrån. Usch, blir så jävla arg.

• Pope Joan II

Hur kommer det sig att du älskar din sambo när han utsätter era barn för misshandel? Att barn fortfarande älskar sina föräldrar trots att de blivit utsatt för våld och andra övergrepp går förstås att förstå men att en vuxen person kan känna den sortens känslor för någon som är våldsam eller på andra sätt destruktiv mot barnen - det tycker jag för min del är obegripligt. 

Att se det du beskriver händer och ändå känna "jag älskar den där mannen", jag kan verkligen inte förstå det. 

• Anonym (Pappa)

Lyft dig själv ur den här skiten!

För fem år sedan var du gravid med ert första barn. Han sparkar dig i magen (!). Han är våldsam och oansvarig. Sen följer år av fysisk och psykisk misshandel. Du har gjort vad du har kunnat. Tiden är förbi.

Din familj består av dig själv och dina tre barn. Din sambo är inte del av er familj. Du har ensam vårdnad.

Inget av det du skriver är "hårdhänt". Det är ren och skär misshandel. Säkerligen är det även oprovocerat. Det kommer inte bli någon ändring, tvärtom. Risken är att det slutar illa.

Ta kontakt med stödjourer, soc, din kommun. Tror inte att det räcker med kontakt via telefon enbart. Tror du kommer att behöva fysisk hjälp för att ta dig ur detta.

• Anonym (Nej)

Svaret är nej. Du måste ha blivit manipulerad eftersom du frågar om det är okej. Jag var där, hade inga barn som tur men det jag menar är att man blir lätt manipulerad och man vet inte vad som är rätt eller fel. Lyssna på alla oss nu. DET ÄR FEL. Du borde tagit barnen med dig och lämnat helst igår. Snälla gör det.

• Anonym (Steff)

Så hårdhänt får inte en förälder vara. En förälder får inte låta sina barn utsättas för sådan behandling. Du riskerar att förlora dina barn om du inte sätter stopp för detta. Det är din skyldighet att skydda dina barn, alla barn förtjänar en barndom fri från våld. Det spelar ingen roll om du älskar honom eller inte. Ta ditt ansvar och kan du inte lösa situationen själv får du ringa soc och be om hjälp.

• Johan70

Nej, en pappa får inte vara så hårdhänt. Varken fysiskt eller psykiskt.

Det förvånar mig att du över huvud taget är kvar med honom fortfarande, sedan han sparkade dig i magen när du väntade ert första barn!

• Anonym (www)

Käkar han steroider? Galenpanna. Man slår inte barn. Dags att sticka. Ring soc och gör en orosanmälan. Det viktiga är dock att ni försvinner från den miljön. Det är inte bara fysisk misshandel. Det är psykisk misshandel av barnen också. Deras bild av hur en familj ska fungera blir ju totalt galen! 

Om du behöver "bevis" så ta foton och skriv minnesanteckningar.

Svar på tråden Hur hårdhänt får en pappa vara ?