Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
Till skillnad från många andra länder är det ovanligt med nöjesknarkande i Sverige. Baserat på det jag sett i min egen omgivning så är min fördom att det de lågbemedlade som håller på med det. Ett typexempel vore en arbetslös yngre individ med psykisk ohälsa. Som jag ser det är knarkandet bara ett tecken bland många andra på att den knarkande individen förmodligen halkat fel i livet och inte mår toppen. Tycker inte att partyknarkare är vidriga.
Kan tillägga att jag vet att det nöjesknarkas bland de bemedlade i Stockholm men har ingen egen erfarenhet av det.
Jag har jobbat i Malmö, Göteborg, Västerås, Norrköping, Stockholm, Örebro, Dalarna.. och några ställen till och det är oerhört vanligt.
Det är bara det att dom flesta sköter det snyggt och människor som inte vet att dom är påverkade lider inte heller av det. Sen är det nån som snedtänder hit och dit men det är mer vanligt att de som dricker alkohol gör det. Nu menar jag inte att det är ok att ta droger när fler snedtänder på alkohol men jag tror inte folk märker av drogerna och därför tror vissa att det inte är vanligt.
Mestadels är det folk som har mycket pengar som gör det men det är även allt från unga tjejer och killar till medelålders. Alla kategorier finns.