klyban skrev 2020-11-28 14:01:16 följande:
Frågan om psykisk ohälsa vad pga du skrevs om psykisk ohälsa.
Och steg två, det var en fråga som är enkel att svara ja/nej på, dock skulle det förklara en hel del med det massa intag av olika substanser.
Du läste in nått som inte ens existerade, bara en sådan sak.
Det som du kallar förminska, kallar jag för fakta, fakta är att få procent går och bli missbrukare.
Som jag sade, om man skulle gå med min erfarenhet, så säger den just detta.
Dock är jag inte så korkad och tro det är så, utan jag vet att på cannabis är det ~4%(Källa:NIDA) som får en problematisk konsumtion av cannabis.(Cannabis är förövrigt den ÖVERLÄGSET största drog efter alkohol)
Och att dessa har en hel del problematik.
Och vad jag har, är just sakligheten i diskussionen, inte en åsikt utan grund.
I den sakligheten är det fakta jag ger dig, vet inte riktigt varför du är såpass upprörd över fakta.
Verkar som du vill läsa in annat än det jag skriver, sluta med det.
När jag pratar om missbruk pratar jag inte mestadels om cannabis, en drog som tar tid att bli beroende av. Du kan inte jämföra cannabis med andra droger eller ens alkohol. Du måste ju inse att om någn partyknarkar säg kokain är risken större för beroende än cannabis, och om någon partyknarkar heroin (som inte är helt ovanligt i andra europeiska länder) så ökar risken för beroende ytterligare.
Sedan som jag sagt fera gånger i tråden så är det andra effekter jag ratar om än just bara beroendet, som är en piss i missisippi om man ser till alla andra effekter droger har på psyket.Hos alla. Inte hos psykiskt sjuka personer som tydligen "överdriver" enligt dig.
Vi har pratat i många trådar genom åren, så jag kanske baserar det jag skriver på andra trådar och inlägg än just denna.