Inlägg från: Anonym (Helena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helena)

    Sambons släkting är alltid taskig mot mig

    Ignonera hennes dumma frågor,säg :va?Och var tyst sen.Du behöver inte förklara nåt till henne.Umgås med henne så lite som möjligt och visa att du inte lyssnar på henne.Var glad.

  • Anonym (Helena)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-11-28 21:46:29 följande:

    Tack alla för de fina svaren! Jag har, efter att ha pratat med sambon, bestämt mig för att ringa sambos pappa imorgon och prata. Dels för att jag vill höra hans sida av historien och få reda på var skon klämmer. Dels för att han ska kunna prata med sin sambo och eventuellt säga till henne att uppföra sig bättre.

    Har jag gjort något mot henne kan jag tänka mig att be om ursäkt, men då ska det också vara en riktig anledning till att hon behandlar mig såhär illa. Jag tänker exempelvis inte be om ursäkt för att jag inte tycker om hennes hund, för jag har varit öppen med från början att jag inte tycker om hundar.

    Jag hoppas att den här konflikten löser sig och att jag blir normalt behandlad. Hon behöver inte tycka om mig, men hon kan i alla fall lägga band på sig och uppföra sig som en vuxen person.

    Hjälper inte detta tänker jag säga ifrån nästa gång hon beter sig illa. Det kommer inte bli trevligt för någon, men det skiter jag faktiskt i. Jag har gjort vad jag har kunnat och tänker inte bli behandlad som skit på min fritid.


    Helt rätt,låt ingen sätta på dig.Välj vara positiv och trevlig och strunta i tanten.
Svar på tråden Sambons släkting är alltid taskig mot mig