Pengar i bonusfamiljen
Hej. Jag undrar hur ni hade gjort om ni levde i ett äktenskap med dina, mina och våra barn där dina gemensamma barn med din nuvarande man och hans barn sen tidigare år en varsin större summa pengar men inte dina tidigare barn. Hur ska man förhålla sig? Jag mår jättedåligt över detta... vet inte hur jag ska förklara eller vad jag ska säga till mina tidigare barn. Hur förklarar jag att deras halvsyskon får pengar men inte dem? Detta är ett återkommande "problem" gissar jag då min mans föräldrar precis fått en stor summa pengar... jag är rädd att de kommer få pengar till körkort, bil, när de flyttar hemifrån osv. Medan mina barn står helt tomhänta. Jag har föreslagit för min man att jag får sätta undan mer pengar till mina barn varje månad. Men i längden innebär ju det att det kommer vara mindre pengar rill mig så jag inte kan köpa kläder, klippa mig, göra saker tillsammans med familjen osv. Hur gör ni andra bonusfamiljer? Vi har delad ekonomi på det sätt att han betalar för sina barn tillsammans med sitt ex och jag för mina barn. Vi delar på allt för våra barn och vår gemensamma bostad.