Inlägg från: Paganini |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Glad första advent

    Bakar lussebullar för första gången sedan hemkunskapen i skolan.

    Glad första advent!!

  • Svar på tråden Glad första advent
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2020-11-29 11:42:41 följande:

    Det gör du rätt i! Bjuder du?

    Glad första advent till dig med!


    Om du har vägarna förbi, självklart!

    Vore trevligt att dela dem med dig.

    Fast man måste hålla avstånd förstås.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Litenmenhård skrev 2020-11-29 12:04:37 följande:

    Ja, det finns väl inget bättre än att dela en lussebulle med goda vänner. . Möjligen om man hade alkoholfri glögg med tillbehör med. .


    Ja att dela dem med någon på riktigt vore inte fel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Litenmenhård skrev 2020-11-29 14:25:19 följande:

    Det är sant. Det är inte detsamma som att sitta ensam och avnjuta det. Har du ingen kompis eller någon som du kan bjuda hem? .


    Nej, det är dåligt med det. Så jag får avnjuta dem själv.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (A) skrev 2020-11-30 12:24:54 följande:

    Blev de goda?


    Tack, det tycker jag. Är nöjd själv i  alla fall med hur de blev.
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2020-11-30 17:17:37 följande:
    Du är inte bara trevlig utan generös med.
    Paganini skrev 2020-11-29 14:58:08 följande:

    Nej, det är dåligt med det. Så jag får avnjuta dem själv.


    Trist du ska behöva va ensam... :/Hade du ordentligt med saffran i? Tycker det är så gott med saffran i lussekatterna.

    Jag adventsfikade förresten med min alldeles egna livs levande lussekatt. Fast hon tackade nej till lussebulle och fick en portion Sheba i stället.
    Det är saffranet som gör lussebullarna! Tillsammans med russinen jag har i också. Jo, det är lite trist att alltid vara ensam men bullarna var goda i alla fall.
    Du får gärna komma förbi nästa gång.
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2020-12-01 18:33:00 följande:
    Dum är du inte, snarare jag som är det isf för jag visste inte det fanns en pastasort som heter så. Man lär så länge man lever. Och jo, Niccolo Paganini va en italiensk kompositör och mytomspunnen violinist. Ska ha vart en jävel på violin if you pardon my french.
    Du har helt rätt i att det är violinisten jag tänker på. Jag hade som liten dröm om att kunna spela som honom men så blev det inte. Han var förmodligen världens första superstjärna. Jag spelar lite fortfarande ibland men jobbet tar mycket tid. Man måste ha tid att öva för att hålla kunnandet vid liv.
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2020-12-03 02:00:41 följande:
    Ok, intressant. Ja, Paganini är ju mytomspunnen och ska ha vart så bra att han av somliga ansågs stå i förbund med jävulen. Men oavsett du inte blev våran tids Paganini antar jag musiken ger dig glädje iaf. Själv kan jag inte leva utan musik och dansar gärna till den, typ streetdance och så. Jag gillar både hiphop/rap, metal, jazz och klassiskt.
    Jodå, musiken ger mig stor glädje. Skulle inte kunna leva utan det, Utöver klassiskt så gillar jag rock och jazz och viss metal.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Aniiee skrev 2020-12-05 22:11:36 följande:

    Snart är det andra advent. Jag har gjort en viktig upptäkt och kommer jobba med den imorgon. Jag har också dragit fram all julmusik och alla julfilmer och ska sätta mig och fundera på sillen. 

    Här, se den här.....


    Den var bra! Har inte plockat fram julsaker än. Det kanske blir nästa helg,
    Glad andra advent!
Svar på tråden Glad första advent