Partner plötsligt tappat känslorna?
Hej! Jag känner mig så vilsen och maktlös, vet inte vart jag ska vända mig så jag försöker här.
Min partner sedan 2 år tillbaka sa plötsligt för ca 3 veckor sedan att hans känslor försvunnit delvis. Det känns inte alls likadant eller lika stark, dock finns det fortfarande känslor kvar säger han. Han är alltså kär, men inte alla lika kär som han var innan. Han har ingen aning när känslorna försvann eller började försvinna utan han kände bara plötsligt en dag att det inte alla var likadant längre. Först hoppades jag bara att det var det sista av den nykära fasen som gick över, men det var det inte.
Vad gör jag? Är helt vilsen. Jag vill spendera livet med honom för vi har ett fantastiskt, roligt, lärorikt förhållande med gemensamma intressen där vi bråkar mycket sällan. Han har ingen aning vad varken jag eller han kan göra för att situationen ska bli bättre och under dessa veckor har ingenting förändrats. Han umgås gärna med mig, vi har kul ihop och han har inga problem med min närhet, den enda skillnaden är att han själv sällan tar några initiativ till att pussas eller kramas men trots det säger han att han inte är så kär. Han vill inte heller prata om att göra slut och hur vi isåfall ska sköta det på bästa sätt (vi kommer tvingas ha kontakt 5 dagar i veckan + gemensamma vänner) utan säger bara att vi ska lösa det.
Har någon av er lyckats återfå känslor, som plötsligt försvunnit? Tror ni att jag kan göra något för att han enklare ska få tillbaka sina känslor? Vad ska jag göra mer än att vänta?