• Mandel

    Vad kostar era barnförsäkringar?

    Reagerade lite på att barnens försäkringar kostar mer på 1 år än vad min egen försäkring med 4 milj i livförsäkring kostat. 
    Barnen pojkar på 13 och 16 år och de ägnar sig inte åt någon "farlig" fritidsaktivitet.

    Vad betalar ni med barn som föddes friska/normal förlossning för en normal försäkring? 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Vad kostar era barnförsäkringar?
  • Ellifant

    Min 2 åring kostar 1546kr per år

    Min 3 månaders 1096 kr per år

    Vi har Länsförsäkringar, men tror att det är svårt att jämnför så här för man har ju försäkrat i olika ?nivåer? och sen är vi silver kunder vilket gör att vi får lite rabatter på alla våra försäkringar.

    Men det skumma är att katten är dyrare än våra barn (1749 kr per åt)

  • Mandel
    Ellifant skrev 2020-11-30 09:36:17 följande:

    Min 2 åring kostar 1546kr per år

    Min 3 månaders 1096 kr per år

    Vi har Länsförsäkringar, men tror att det är svårt att jämnför så här för man har ju försäkrat i olika ?nivåer? och sen är vi silver kunder vilket gör att vi får lite rabatter på alla våra försäkringar.

    Men det skumma är att katten är dyrare än våra barn (1749 kr per åt)


    Barnen är fullförsäkrade mot det mesta som går att försäkra mot och med tanke att alla övriga försäkringar i familjen är på samma bolag och även hela företagets så borde det vara full rabatt
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anotherone

    Allt beror ju på vilket belopp du har valt att försäkra dem till, i de flesta försäkringarna finns ju möjlighet att göra egna val där.

  • Gameofthrones

    äldsta, 1655. kr
    mellersta, 1366. kr
    yngsta, 1090. kr

    Hundarna 2100kr/st. Konstigt heller hur?

  • Friger

    Ingen försäkring alls. Sa upp den när dom ändrade reglerna så att jag inte fick försäkra barnen som grupp utan enskilt. Försäkringen gick på ca 1.200kr/månad när jag sa upp den vid fyra barn. Har nu sex barn.

    Småsummor intresserar mig inte. Det som hade varit intressant är en försäkring som "tar hand" om ett barn som blir handikappat av ena eller andra orsaken.

    Som det ser ut nu är det ju 1 miljon, 2, 3 4 miljoner. Sen får du en andel av det som uppgår till din grad av handikapp. Så är du 30% handikappad så får du 30% av exempelvis en miljon om jag förstått saken rätt. Visst det är mycket pengar men inte så mycket att det gör någon större skillnad om du inte kan arbeta.

    Som det ser ut nu så får jag ta hand om barnet om det råkar ut för något.

  • Mandel

    Har ringt försäkringsbolaget och bett om nya brev utskickat - de går till pappan, så hoppas jag att jag kan få dessa av honom så jag kan jämföra.
    Bad om kopior av pappan, men han hade inte breven hävdade han sist...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Physalis
    Mandel skrev 2020-12-01 13:18:36 följande:

    Har ringt försäkringsbolaget och bett om nya brev utskickat - de går till pappan, så hoppas jag att jag kan få dessa av honom så jag kan jämföra.

    Bad om kopior av pappan, men han hade inte breven hävdade han sist...


    Han borde kunna logga in och se avtalet online, fota och skicka till dig på 2 minuter.
    Korrekturläser som en kratta
  • Mandel
    Physalis skrev 2020-12-02 17:01:48 följande:
    Han borde kunna logga in och se avtalet online, fota och skicka till dig på 2 minuter.
    Han har säkert inget inlogg och han skulle aldrig skapa det för min skull. Och även om han har inlogg skulle han inte skriva ut papprena och ge till mig. Jag var elak som lämnade en sådan perfekt människa, så jag ska straffas - ingen annan inblandad eller otrohet.
    Han kan knappt säga hej till mig än trots att han träffade en ny (innan jag gjorde det) och de har snart varit sambo i 1 år.

    Försöker få honom att förstå att vi måste kunna bete oss normalt kring barnen, men han är tjurigt envis. 
    Barnen märker hans udda beteende såklart! Hans nya är mycket trevligare och pratsammare än vad han är när jag hämtar barnen...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Physalis

    Fy och blä. Känner igen beteendet, mitt ex är likadan från och till.

    Kräver han att du ska betala en stor summa pengar för försäkringen utan att du får se papper på det? Isåfall kan du väl kontra med att du tyvärr inte betalar ett öre utan att se papperna först.


    Korrekturläser som en kratta
  • Mandel
    Physalis skrev 2020-12-03 12:19:19 följande:

    Fy och blä. Känner igen beteendet, mitt ex är likadan från och till.

    Kräver han att du ska betala en stor summa pengar för försäkringen utan att du får se papper på det? Isåfall kan du väl kontra med att du tyvärr inte betalar ett öre utan att se papperna först.


    Jag har fått själva betalningsavin men inte breven så jag kan se vad som ingår. Tyckte de var dyra med dryga 2.200kr/barn 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Physalis
    Mandel skrev 2020-12-03 13:18:05 följande:

    Jag har fått själva betalningsavin men inte breven så jag kan se vad som ingår. Tyckte de var dyra med dryga 2.200kr/barn 


    Ok då vet du åtminstone att hela summan faktiskt går dit. Det du kan göra är att ringa försäkringsbolaget och hör om summan är standard. Om inte så har han ju lagt till extragrejer. Kräv då att få se vad som ingår så du kan avgöra om du vill betala för dessa extratillägg, annars får han stå för "lyxen" han utan din inblandning lagt till och du betalar hälften av det ni var överens om från början.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Vad kostar era barnförsäkringar?