• sextiotalist

    Kläder med färg

    Är det någon mer än jag som kämpar med att komma ur sin bekvämlighetzon när det gäller färg på kläder?

    Jag har äntligen börjat få in lite färg i garderoben. Inte alltför klara. Men jag har mer färger än grått, vinrött, vitt och svart.

    Mina sommarkläder är mer färg i, men vinterkläderna där har jag en bit kvar

  • Svar på tråden Kläder med färg
  • Seven Costanza

    Jag känner mig inte heller så bekväm i färg, men har iaf en del marinblått, mörkgrönt, mörklila och kamel bland höst- och vinterkläderna. Något som funkar för mig är att ha en neutral färg upptill (oftast vitt, svart, grått, beige) och färgade eller mönstrade byxor eller kjol. Gillar inte när det händer för mycket kring ansiktet.

  • Aniiee

    Här är ett tips: Go Disney bounding! Jag är inte heller så där jättefärsgstak av mig, men ugan fick idéen om Disney bounding efter att ha sett något på youtube och det är faktiskt lite kul.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Tihi

    Säga vad man vill om färgstarka färger men när en person får rätt färg vid ansiktet för sin hudton så blir det ett väldigt lyft liksom fel färger kan få en att se sjuk ut.

  • sextiotalist
    Tihi skrev 2020-11-30 20:54:37 följande:

    Säga vad man vill om färgstarka färger men när en person får rätt färg vid ansiktet för sin hudton så blir det ett väldigt lyft liksom fel färger kan få en att se sjuk ut.


    Jo jag vet. Jag ska inte ha starka eller klara färger. Men det finns ju rätt många färger som inte är varken starka eller klara.

    Svart är en färg som få nordbor klär i, ändå är det många som har den färgen
Svar på tråden Kläder med färg