• Anonym (l)
    Mon 30 Nov 2020 20:47
    399 visningar
    5 svar
    5
    399

    Vad hade ni föredragit eller era barn?

    Att vi varannan vecka eller mer heltid hos ena föräldern och träffa denne ibland. Ni som växt upp med separerade föräldrar vad tyckte ni!

  • Svar på tråden Vad hade ni föredragit eller era barn?
  • Anonym (Z)
    Mon 30 Nov 2020 20:55
    #1

    Tyckte det var hemskt att bara träffa min pappa varannan helg. Men min mamma var också en riktig häxa på den tiden, hade kanske inte känt så om hon varit snäll.

  • Anonym (Varit där)
    Mon 30 Nov 2020 21:02
    #2

    Min dotter tyckte varannan vecka var bra medan sonen ville bo hos mig mestadels. Så det är nog individuellt och beroende på hur respektive relation ser ut.

  • Anonym (Varit där)
    Mon 30 Nov 2020 21:05
    #3

    Min dotter tyckte varannan vecka var bra medan sonen ville bo hos mig mestadels. Så det är nog individuellt och beroende på hur respektive relation ser ut.

    Hoppas ni löser det på bästa sätt. Jag vet att det är jobbigt hur som..

  • Anonym (K)
    Mon 30 Nov 2020 21:23
    #4

    Mina föräldrar skiljde sig när jag var 8 år och efter det bodde jag och min lillebror varannan vecka tills jag var 19 och flyttade hemifrån. Det funkade hur bra som helst. Våra föräldrar bodde väldigt nära varandra vilket gjorde varannanveckasboendet väldigt enkelt och smidigt. När jag flyttade hemifrån flyttade min mamma så det tog ca 30 min att åka kommunalt mellan våra föräldrar. Min lillebror valde då att bo hos vår pappa eftersom han bodde nära brorsans skola.

  • Mon 30 Nov 2020 21:27
    #5

    Jag tror man ska vara beredd på att det kan gå i perioder. Att växelvis kan vara att föredra en tid, men sen kan behoven hos barnen eller omständigheter runtomkring göra att man måste byta modell.

    Mina föräldrar skilde sig när jag var 20 så för mig var det inte aktuellt med växelvis boende. Jag bodde med min mamma nåt halvår, sen köpte jag en lägenhet med min kille.
    Däremot fick mina syskon som var mer än 10 år yngre än jag flytta fram och tillbaka. I början var det varannan vecka, sen till slut blev det så att de var 3v hos ena och 1v hos den andra pga det var längre till skolan från vår ena förälder. Båda var överens om att byta skolor så det var inget drama, jag är glad att de kunde samarbeta så pass bra.

Svar på tråden Vad hade ni föredragit eller era barn?