• Tue 1 Dec 2020 11:22
    1127 visningar
    4 svar
    4
    1127

    Var finns degsporre att köpa i butik?

    Nu i juletider vill jag ge mig på baka klenäter, har letat som en galning och degsporre finns inte att hitta i någon matbutik. Online går visst att köpa men frakten kostar minst 50 kr om inte mer vilket känns onödigt att betala med tänkte på hur lite verktyget kostar. Vet någon var man kan köpa degsporre med zick zack mönstrat hjul i stockholmstrakterna? 

    Vill ej ha tips på att använda pizzaskärare då jag är ute efter det fina mönstret en degsporre ger klenäter!

  • Svar på tråden Var finns degsporre att köpa i butik?
  • Tue 1 Dec 2020 11:31
    #1

    Det ska finnas på Ica: handla.ica.se/handla/produkt/baksporre-tra-ica-cook---eat-id_p_7331210075759

    Om de är slut i din närmsta butik så kan du fråga om de kan kolla om det finns i en annan i ditt område eller om de kan ta in en till dig. Det är inte säkert att Ica Nära den typen har degpaketen i sitt sortiment men vanliga Ica-butiker och Ica Super Marked ska ha det (eller har haft tidigare).

    Vi har en degporre men vi bor tyvärr långt från Stockholm så det blir svårt att låna ut, tyvärr.

  • Tue 1 Dec 2020 11:35
    #2

    Jag har redan kollat på den där länken till degsporren på ica, har testat med alla ica butiker jag kan komma på men ingen av dem hade det i sitt sortiment :( tror det möjligtvis har funnits tidigare men inte längre är i deras grundsortiment. Tack för snabbt svar

  • Tue 1 Dec 2020 11:57
    #3

    What? Det har alltid funnits i alla tider. Kanske folk i dag inte använder degsporrar lika ofta.

    Har du kollat Cervera (eller dylik butik)!och second hand butiker med köksutrustning?

    Själv har jag letat efter degskrapa men det verkar inte heller finnas i fysiska butiker längre.

  • Anonym (Petra­)
    Wed 2 Dec 2020 20:25
    #4

    Jag köpte på Myrorna! 

Svar på tråden Var finns degsporre att köpa i butik?