• brallison

    Nåt nytt på julbordet i år?

    Planerar ni att ha nån ny rätt på julbordet i år? Vi är hemma bara vi tre (för en gångs skull - blir så mysigt och skönt, hehe) och jag tänkte att prova en spenatgratäng om Jamie Oliver gjort häromdagen (italienskt inspirerad).
    Ni då? Kanske ska inspireras av nåt mer

  • Svar på tråden Nåt nytt på julbordet i år?
  • klyban

    Jag gör alltid nått nytt var år, och nån mat som vi normalt aldrig äter.
    Och just för alla andra är så traditionella.
    Senast var det kycklingvingar ala asiatisk, och även revben som asiatiskt men annan typ.


     


    Dock komemr vi troligtvis skjuta på själva julfirandet till mer sära tider pga coroan.
    Man vill ju inte ha en jul och sen döda sina äldre pga oaktsam.

  • Nandez
    klyban skrev 2020-12-01 23:06:22 följande:

    Jag gör alltid nått nytt var år, och nån mat som vi normalt aldrig äter.
    Och just för alla andra är så traditionella.
    Senast var det kycklingvingar ala asiatisk, och även revben som asiatiskt men annan typ.


     


    Dock komemr vi troligtvis skjuta på själva julfirandet till mer sära tider pga coroan.
    Man vill ju inte ha en jul och sen döda sina äldre pga oaktsam.


    Coronan ställer till det.
  • klyban
    Nandez skrev 2020-12-15 21:50:13 följande:
    Coronan ställer till det.

    Ja, men mat har jag tänkt köra ut, och av en sådan typ som dödar eventuella virus.
    Men har ställt in julfirandet.

  • Tow2Mater
    klyban skrev 2020-12-15 22:04:53 följande:

    Ja, men mat har jag tänkt köra ut, och av en sådan typ som dödar eventuella virus.
    Men har ställt in julfirandet.


    vilken mat dödar virus???
  • Themis

    Jag funderar på comeback för grönkålschips. Inte alls svårt och bra om man har veggisar till bordet. Men de krymper väldigt mycket, man behöver en SÄCK för att det ska bli en medelstor skål kvar.

    Min svägerska älskade dem, satt med hela skålen i famnen efter maten, och jag vill gärna göra henne glad.


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Räkan77

    Skulle vilja göra nåt nytt vegetariskt alternativ, gärna nåt som håller sig fräscht ett par dagar i kylskåpet. Jag är så less på att laga mat nu när vi har varit hemma så mycket under hösten så min plan är att laga mycket inför julafton och att det sen ska räcka hela helgen.

    Tar tacksamt emot tips!

  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-12-15 23:16:41 följande:
    vilken mat dödar virus???
    Du har nått och fundera på nu.
  • Virriga Vera

    Nix, inget nytt. Däremot enbart saker som vi gillar. Vi blir bara 2 på julafton så det blir ett väldigt litet julbord, men enbart med sådant som vi gillar och utan att det blir en massa rester.

  • Tow2Mater
    klyban skrev 2020-12-16 06:19:30 följande:
    Du har nått och fundera på nu.

    Vill du ha en ny chans och svara på samma inlägg, eller ska vi bara inse att du inte hade nått sakligt?

  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-12-16 13:15:25 följande:

    Vill du ha en ny chans och svara på samma inlägg, eller ska vi bara inse att du inte hade nått sakligt?


    Det sakliga var att jag tar mat som dödar eventuella virus, det har inte ändrat sig sen senaste inlägget.

  • Tow2Mater
    klyban skrev 2020-12-16 15:15:52 följande:

    Det sakliga var att jag tar mat som dödar eventuella virus, det har inte ändrat sig sen senaste inlägget.


    Och vad betyder det för mat? vilken mat dödar eventuella virus? Kan du vara snäll och tipsa oss så vi också kan ha det på våra julbord i år?!
  • Magical
    klyban skrev 2020-12-16 15:15:52 följande:

    Det sakliga var att jag tar mat som dödar eventuella virus, det har inte ändrat sig sen senaste inlägget.


    menar du ostron 
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-12-16 17:01:33 följande:
    Och vad betyder det för mat? vilken mat dödar eventuella virus? Kan du vara snäll och tipsa oss så vi också kan ha det på våra julbord i år?!
    Hört talas om nått som heter värme?
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2020-12-16 17:58:52 följande:
    Hört talas om nått som heter värme?
    Så allt det handlade om var i ugn eller på spis tillagad mat.... jaja.... du kunde ju kläckt ur dig det lite tidigare innan du fick upp våra forhoppningar om något nytt coronavänligt på julbordet.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-12-16 18:28:33 följande:
    Så allt det handlade om var i ugn eller på spis tillagad mat.... jaja.... du kunde ju kläckt ur dig det lite tidigare innan du fick upp våra forhoppningar om något nytt coronavänligt på julbordet.
    Varför, det var det enklaste på jorden att räkna ut, och jag gav dig chansen också.
    Ja, det är COVID-19 virusfri mat, och eftersom vi har med att göra proffs och missförstå, så pratar vi såklart om levande virus Solig
Svar på tråden Nåt nytt på julbordet i år?