• Anonym (kille01:a)

    Homosexualitet?

    Hejsan,
    å hoppas att tråden ligger rätt :P
    jag är en kille på 19 år som nästan aldrig har blivit respekterad därför att jag är homosexuell. Och jag tänkte bara skriva att jag hatar dom som är emot homosexualitet, tyvärr så finns det många såna. Vad är det för fel på detta? Kärlek är ju det finaste som finns och det är ju bättre att vara kär i nån som har samma kön än att inte tycka om människor alls. Vad är det som folk verkar tycka är så hemskt? Jag känner pirr i hela kroppen varje gång när jag ser en snygg kille, men jag kan aldrig känna sånt när jag ser en tjej. Och flera såna grupper som jag har gått på uppmuntrar att man inte skall vara homosexuell. jag tycker att ingen har rätt att bli slagen, mobbad och till o med mister sitt liv bara pga. utav att den personen är homosexuell. Folk vill väll att man är hetero bara för att man senare skall kunna skaffa sig ett barn, men nej jag tänker inte skaffa mig ett barn!! Ibland så är normerna så dumma. Och jag skall bara försöka å skita i dom som är emot homos...dom tycker att sexet emellan homos är äckligt och jämmförs dom med pedofiler, men det är inte så att man (iaf inte jag) tänker på sex när jag ser en snygg kille :P


    - syftet med detta inlägget är bara att jag bara tänker skriva ut min ilska och att alla skall ha rätt att ha egna åsikter!! mobbning är aldrig ok alltså!!! och huvudsaken är att man är en bra människa. <3
    Ha det gott :)
    // elias

  • Svar på tråden Homosexualitet?
  • Anonym (kille01:a)

    vad är eran kill-stil btw? blir nyfiken nu :)

  • KimLinnefeldt

    Bra sagt, var stolt över den du är. Skönt ändå att det har blivit mindre tabu och förbjudet med homosexualitet. Det finns reklmafilmer där män kysser varandra, Pridetåget väcker massor av glädje och uppskattning,

    Homosexualitet provocerar, framför allt är det män som blir störda på killsex. Jag tror inte att det väcker lika hårda känslor hos män när två kvinnor älskar varann.

    Allt det här har nog med könsmaktordningen att göra. Mannen är i vårt samhälle fortfarande över kvinnan - mer makt, tjänar mer, slipper mycket hemarbete etc.

    Definitionen av en man är "en som ligger med kvinnor". Om en man inte ligger med kvinnor så är han ingen riktig man, och då sjunker han i status eftersom det är "finare" att vara man än att vara kvinna.

Svar på tråden Homosexualitet?