Anonym (Frustrerad förälder) skrev 2020-12-01 15:26:02 följande:
De kan bara representera en klubb i denna sport.
Varför ska jag var den som "släpper det"?? Det är mitt största intresse, som jag vill dela med mina barn? Det är upplevelsen jag vill få dela, utan att jag bryr mig det minsta om ifall de blir proffs eller inte.
Du ska släppa det eftersom det faktiskt är en fis i rymden här i livet. Sedan är din utgångspunkt fel - "det är MITT största intresse som JAG vill dela", jaha men so what? Om barnen gillar sporten är det ju jättekul men dina beslut ska utgå från dem och om du ändå inte kan tvinga exet att skriva på en klubbflytt så är det ju så, så släpp det.
Får dina barn inte träna den där sporten på andra platser eller? Om det är så får du ju vädja till exet att barnen vill kunna delta på hemmaplan, att det är för deras bästa, för att de tycker att det är kul. Vägrar han kan man bara beklaga att han är en skitstövel.
Men sen funderar jag också... Han skriver in ungarna i Lappland, din hemklubb ligger närmare men ändå tydligen inte där ni bor, då ska de ju inte vara inskrivna på ditt ställe heller, utan snarare på en lokal klubb.