Anonym (ds) skrev 2020-12-03 15:50:07 följande:
1. Jag vill höra erfarenheter av att ha en älskare/älskarinna.
2. Jag spelar inte dum. Du använder ord "som riktig man", "gift" osv och jag ville klargöra att jag inte är gift. Jag bryr mig inte heller om vad "riktiga män" gör. Vad det betyder är ju egentligen bara någon med samma åsikter som du.
3. Jag ville höra om erfarenheter, inte åsikter. Det är en väsentlig skillnad. Som du kanske förstår är sakerna du säger till mig inte det minsta främmande. Jag har levt hela mitt liv med samma tankar och känslor.
4. Min partners tankar är ett helt annat samtal. Jag betvivlar också att du kan veta vad hon tänker och tycker då du inte känner till vår bakgrund, våra omständigheter eller vår relation. Ärligt talat vet jag inte om jag skulle bli så upprörd om hon var "otrogen" mot mig. Jag skulle bry mig mer om det vi har än det hon har med någon annan.
1) Bara av ren kunskapstörst eller för att du bara råkar vilja ut och knulla själv?
2) Eller hur, för du förstod ju inte alls vad skilja sig betyder även om man inte är gift. Det var heeelt oklart för dig. Nejdå det handlar inte bara om vad jag tycker, din fru tycker nog likadant och det fattar nog tom du själv för annars hade du väl snackat om detta med din fru och det vill ju du inte, eller hur?
3) Och det gör du bara en rent intresse för ämnet eller hur?
4) Det är inte så svårt att förstå vad din partner tycker om att du ska ut och knulla andra kvinnor och det är ju som sagt anledningen till att du håller såna tankar/planer hemliga för henne.
Vad du själv tycker om att knulla andra bakom ryggen på din fru är irrelevant, det är inte dig själv du kommer bedra utan din fru, och det är såklart vad HON tycker om det som i så fall är relevant. Otrohet blir inte ok bara för man själv tycker det.
Som sagt du ljuger för dig själv som en häst travar. Alla dina självlögner som du kanske själv tror på kommer vara totalt värdelösa när du ska förklara dig för din fru (och barn).