Hur ofta köper ni nya kläder?
Som rubriken lyder. Vänder mig främst mot kvinnor :)
Som rubriken lyder. Vänder mig främst mot kvinnor :)
Aldrig
Min kille tar alla pengar till öl
Var många många år sen, kommer inte ens ihåg.
Nu när jag äntligen börjar ha ordentligt med plagg som jag gillar så är det sällan och mest utefter ett behov t.ex nya jeans, sockar, shorts i en viss längd. Ofta second hand. Det blev max 7 plagg från Tradera i våras pga dåligt med sommarkläder men sedan dess? Nej inget i dessa tider men hade antagligen blivit några plagg från second hand om jag besökt dessa. Kanske typ 5 gånger per år?
Jag köper oftast något plagg varje månad till mig och sonen.
Inte ofta alls. Tycker modet varit extremt fult de senaste 15 åren och det händer sällan att jag hittar något plagg jag verkligen gillar. Gör jag det så är det nästan alltid på second hand.
Oftast 1 gg om året när vi åker till Tyskland, då där kan jag hitta allt jag inte kan hitta här, annars väldigt sällan.
Det är nog ett par gånger varje säsong. Inför varje ny årstid märker jag om jag saknar något och börjar leta efter det, ibland hittar jag inte det jag söker och ibland har jag tur att min smak sammanfaller med rådande trend. Jag har också en mental lista på dyrare grejer jag behöver som jag försöker hitta off season på rea. Sedan är det högtider och fester som ofta gör att jag känner att jag behöver/vill köpa någon fin klänning.
Nya som i nytillverkade oerhört sällan. Köper alla kläder utom underkläder på secondhand. Fast det har ju hänt att jag hittat nya kläder även där ibland.
Varje månad .
Jag går igenom garderoben 4 ggr om året och kompletterar då om jag behöver något. I år har jag jobbat hemma sedan i mars och inte använt jobbkläderna, så jag har väl bara köpt nya underkläder och skor.