Anonym (Elin) skrev 2020-12-04 09:51:09 följande:
Det har jag gjort. Det står inget om det på FHMs sida. På Krisinformation står däremot " De som har fått positivt svar på test för antikroppar eller har haft antikroppar de senaste sex månaderna
behöver inte heller följa dessa regler." Och på 1177 står som jag citerade ovan.
Jag hittar inte det du skriver någonstans.
Eftersom ts fråga gäller bland annat smittbärarpenning tycker jag inte att det är självklart att ditt svar på ts fråga inte gäller det. Men möjligt att det är självklart för ts, tänker bara så att det inte blir fel för hen för hens skull med info som kan misstolkas.
Men bäst är säkert att kontakta 1177 om man är osäker. Är någon i familjen sjuk är man ju ändå i kontakt med vården (för testning) och kan passa på att fråga då.
Jag kan inte detta, utan har bara sökt på 1177, FHM ochKrisinformation. Tänkte om du hade en annan källa där du hittat ditt svar, eller kan hänvisa till var på FHM det står att man ska vara hemma när någon i familjen är sjuk även om man själv haft covid och är frisk och rätt antal dagar gått. Jag hittar som sagt inte det.
Det vore ju märkligt om FHM inte har uppdaterat sin information men det vore ju märkligt om man missat de nya restriktionerna som gått ut i media, det var väl Löfvén som meddelade dem (?), att om det finns covid-sjuka personer i hemmet så ska alla vara hemma.