Ställa in skidresa?
Skidresa över nyår. Egen lägenhet. Egen kupé på tåget. Bara familjen.
Bör vi ställa in pga Corona om smittspridningen är liknande som nu?
Skidresa över nyår. Egen lägenhet. Egen kupé på tåget. Bara familjen.
Bör vi ställa in pga Corona om smittspridningen är liknande som nu?
Vi tänkte också åka men tar bilen.
Tar med mat för hela veckan.
Du känner redan till rekommendationerna du vill bara att nån annan här ska säga att det är okey att ni åker. Så ta egen ansvar här istället är mitt förslag.
Ska det inte komma råd nästa vecka om resor över julen?
Hur är det annars med liftsystemet? Är det risk för trängsel där? Och är det väldigt populärt ställe med risk för trängsel i mataffärer?
Sen ska man också tänka på hur man kan ta sig hem om ni blir sjuka så att den lokala sjukvården inte belastas. Med Covid går det ju inte att ta tåget ens med egen kupé.
Skulle stanna hemma.
Är det inte lika bra att stanna hemma? Vad är det för poäng att åka nånstans bara för att behöva hålla sig borta från allt och alla och hoppas att man inte blir sjuk och belastar vården på plats?
Att folk ens funderar. Vi åker inte ens till vår närmaste större stad längre och dit är det bara 8 mil. Skulle läget och rekommendationerna ändras radikalt tills framåt våren så kanske möjligen ni kan åka då. Nyåret?- glöm det.
Ni bör ställa in oavsett om läget är som nu, lite bättre eller lite sämre. Vi har en pandemi ffs. Då är inte rätta tiden att åka på skidresor!
Hört talas om Ischgl?? Hört talas om Åre?? Asså, så kul kan det väl inte vara att åka skidor att man är villig att riskera livet för det, eller dra med sig smitta åt ena eller andra håller som drabbar andra.
TA ERT ANSVAR - STANNA HEMMA!!
Jag skulle bytt tåget mot en hyrbil (om ni inte har egen). Annars ser jag egentligen inga problem så länge ni håller er till självhushåll, inte går på afterski, restauranger etc. Och självklart håller stort avstånd i liftkön. Inte dela lift med andra. Undvik även de lokala matbutikerna, ta med mat hemifrån istället. Det är inga problem att hänga i fjällen så länge man håller avstånd till varandra. Borde vara lättare i fjällen än i stan.. Man kan ju även byta ut slalomskidor mot längdskidor om det ser trångt ut i liftkön. Härligt att komma ut i naturen!
Jag skulle bytt tåget mot en hyrbil (om ni inte har egen). Annars ser jag egentligen inga problem så länge ni håller er till självhushåll, inte går på afterski, restauranger etc. Och självklart håller stort avstånd i liftkön. Inte dela lift med andra. Undvik även de lokala matbutikerna, ta med mat hemifrån istället. Det är inga problem att hänga i fjällen så länge man håller avstånd till varandra. Borde vara lättare i fjällen än i stan.. Man kan ju även byta ut slalomskidor mot längdskidor om det ser trångt ut i liftkön. Härligt att komma ut i naturen!
Ni bör ställa in oavsett om läget är som nu, lite bättre eller lite sämre. Vi har en pandemi ffs. Då är inte rätta tiden att åka på skidresor!
Hört talas om Ischgl?? Hört talas om Åre?? Asså, så kul kan det väl inte vara att åka skidor att man är villig att riskera livet för det, eller dra med sig smitta åt ena eller andra håller som drabbar andra.
TA ERT ANSVAR - STANNA HEMMA!!