• EMKR

    Samordnare

    Hej på er!

    Jag har fått ett ny tjänst som enhetssamordnare.

    Ska på anställningsintervju på onsdag (det är redan klart att jag ska få de)

    Jag är redan anställd inom verksamheten men ska nu byta tjänst.

    Jag kommer underlätta för chefen något otroligt. Och för det vill man givetvis ha betalt för.

    Kommer tex sköta bemanningen, inköp, scheman, handleda vid utbildningar samt utbilda ny personal, kontrollera kvaliten samt analysera och sammanställa dom en del av arbetet.

    Nu till min fråga, vad kan jag begära i lön?

  • Svar på tråden Samordnare
  • Anonym (Sanna)

    Det är omöjöigt at svara på då "samordnare" är ett brett begrepp. Beror ju på vilken branch det är, vilket ansvar du har osv.

    Att man gör ett bra jobb lch är till stor hjälp för ledningen är nog meningen i alla jobb ;)

    Bästa är väl att kontakta facket för lönestatistik.

  • Anonym (Sanna)

    Det är omöjöigt at svara på då "samordnare" är ett brett begrepp. Beror ju på vilken branch det är, vilket ansvar du har osv.

    Att man gör ett bra jobb lch är till stor hjälp för ledningen är nog meningen i alla jobb ;)

    Bästa är väl att kontakta facket för lönestatistik.

  • EMKR
    Anonym (F) skrev 2020-12-04 07:11:33 följande:

    Har du något ekonomiskt ansvar?


    Nja alltså jag ska ju göra alla inköp på beställningar jag får in. Där har jag ett ansvar att inte budget för inköp skenar iväg. Jag kommer ha en summa under året jag har att förhålla mig till. Det är kommunens pengar i den stad jag bor i jag ska handla med.
  • Anonym (F)
    EMKR skrev 2020-12-04 08:18:13 följande:

    Nja alltså jag ska ju göra alla inköp på beställningar jag får in. Där har jag ett ansvar att inte budget för inköp skenar iväg. Jag kommer ha en summa under året jag har att förhålla mig till. Det är kommunens pengar i den stad jag bor i jag ska handla med.


    Löneuppgifter i kommuner är offentliga. Kontakta några kommuner med liknande storlek som din och begär ut info.
  • Anonym (Äo)

    När jag jobbade som chef inom äldreomsorgen hade min enhets samordnare 27 000 kr. Det var två år sedan. Hon hade ca fem års erfarenhet som samordnare, och dessförinnan hade hon arbetat som undersköterska i ca tio år. Hon hade läst strökurser på högskola som var relevanta för arbetet, totalt ca 60 HP. Men, lönerna skiljer sig väldigt åt i landet! Om det är en offentlig arbetsgivare så kan du lätt ta reda på lönerna snabbt och anonymt.

  • EMKR

    Tack för bra och utförligt svar!

    Jag ska försöka ta reda på lönen. Dock är detta en ny tjänst som aldrig har funnits i den sektorn förut, och det är bara jag i hela kommunen som kommer ha dom arbetsuppgifterna. Samordnare är ju otroligt olika beroende på vad man jobbar med.


    Anonym (Äo) skrev 2020-12-04 09:25:36 följande:

    När jag jobbade som chef inom äldreomsorgen hade min enhets samordnare 27 000 kr. Det var två år sedan. Hon hade ca fem års erfarenhet som samordnare, och dessförinnan hade hon arbetat som undersköterska i ca tio år. Hon hade läst strökurser på högskola som var relevanta för arbetet, totalt ca 60 HP. Men, lönerna skiljer sig väldigt åt i landet! Om det är en offentlig arbetsgivare så kan du lätt ta reda på lönerna snabbt och anonymt.


  • Kjell2
    EMKR skrev 2020-12-03 22:17:15 följande:

    Hej på er!

    Jag har fått ett ny tjänst som enhetssamordnare.

    Ska på anställningsintervju på onsdag (det är redan klart att jag ska få de)

    Jag är redan anställd inom verksamheten men ska nu byta tjänst.

    Jag kommer underlätta för chefen något otroligt. Och för det vill man givetvis ha betalt för.

    Kommer tex sköta bemanningen, inköp, scheman, handleda vid utbildningar samt utbilda ny personal, kontrollera kvaliten samt analysera och sammanställa dom en del av arbetet.

    Nu till min fråga, vad kan jag begära i lön?


    Spännvidden på det du beskriver är stort. från avdelningssekreterare med lön från drygt 25 000, till något som är nästan ställföreträdande chef med lön på 40 000+ kr.
  • Anonym (Äo)
    EMKR skrev 2020-12-04 09:51:59 följande:

    Tack för bra och utförligt svar!

    Jag ska försöka ta reda på lönen. Dock är detta en ny tjänst som aldrig har funnits i den sektorn förut, och det är bara jag i hela kommunen som kommer ha dom arbetsuppgifterna. Samordnare är ju otroligt olika beroende på vad man jobbar med.


    Du kan ju kolla vad samordnare i kringliggande kommuner har. Om vi vänder på det: Vad tycker du att arbetet är värt? Var går din "lägstagräns" avseende lön?
  • EMKR

    Jag tycker att mitt arbete inte är värt mindre än 30.000:- men vi får se vad dom tänkt sig.


    Anonym (Äo) skrev 2020-12-04 10:02:48 följande:

    Du kan ju kolla vad samordnare i kringliggande kommuner har. Om vi vänder på det: Vad tycker du att arbetet är värt? Var går din "lägstagräns" avseende lön?


  • Anonym (är ju väldigt olika)

    Det är ju väldigt olika!

    Jag har jobbat som Miljösamordnare och haft en lön på 47000 kr (två år sedan) och har nu en kombinerad statlig tjänst som utredare/samordnare och har 55000. Fick ett påslag på ca 5000 kr när jag åtog mig samordnaruppdraget.

    Så det beror ju på dig, din utbildning, din erfarenhet, dina arbetsuppgifter och vad du har för uppgifter och lön idag. Hur mycket påslag anser du att det nya jobbet bör ge?

Svar på tråden Samordnare