• Inmortaliiity

Bekräftad Covid men ingen hosta

Hej!

Söker dom som genomgår eller gått igenom skiten.

Jag är själv i skrivandets stund på dag 8 sedan första febersymptom.

Jag har:

*Ingen hosta alls än, inte den minsta.

*små feber av och till, 37.6-38.0.

*Bröst molande "smärta" obekvämlighet.

*Något slem i halsen

*Förlorat luk typ 95%, men har kvar smak så gott som.

*Bråk med magen

*I övrigt frisk som en nötkärna utan underliggande sjukdomar

Min fråga:

Någon annan som upplever/upplevt konstig bröstsmärta, lite som någon har håller en knoge mot mitten av bringan?

Denna symptom för mig uppkom på dag 7.

• Svar på tråden Bekräftad Covid men ingen hosta
  • Freja123

Jag är inne på 11:e dagen. Har haft ytterst lite hosta men haft ont till och från i bröstkorgen/lungorna. En läkare jag pratade med sa att det var ett vanligt symtom. Har du några andningsproblem?

• Inmortaliiity

Hej Freja!

Nej jag har varken andnöd eller andningsproblem.

Men som sagt, en ständig smärta/obehag i bröstkorgen.

Hur har din feber legat?

Sa läkaren varför eller vad det var och om det är något att oroa sig för denna "vanliga symptom"?

Jag menar, jag hittar ingenstans på nätet där någon beskriver liknande med frånvarande hosta men bröstsmärta.

• Kokojumi

Hej! Jag räknas som ?frisk? sedan två dagar tillbaka. Första symtomet kom förrförra måndagen

Måndag kväll- hosta men inte smärtsamt

Tisdag morgon- konstig känsla i halsen, inte ont men konstigt när jag svalde. Hostan helt borta

Tisdag kväll- som ett lock för bihålorna/näsroten. Inte förkyld.

Onsdag- täppt och snorig om vartannat och tappat lukt och smaksinne.

Symtomen (snorig och luktbortfall) sitter fortfarande kvar men de har vart vääldigt lindrigt. Vi är 4 i min familj som smittat varandra och vi har alla samma symtom, vi alla säger att ?locket? gör att man låter mycket mer förkyld än vad man är. Ingen har problem med lungorna eller ens feber. Två av dom är i riskgrupp. Hoppas att det går bra, kram

• moaguuun

Har

Haft

Men

Hade

inga

Symtom

Går

Ej

Att

Göra

Mellanslag

Därför

Jag

Skriver

Såhär

• Freja123
    Inmortaliiity skrev 2020-12-04 03:33:14 följande:

Hej Freja!

Hur har din feber legat?

Sa läkaren varför eller vad det var och om det är något att oroa sig för denna "vanliga symptom"?

Jag menar, jag hittar ingenstans på nätet där någon beskriver liknande med frånvarande hosta men bröstsmärta.

Jag hade bara lite feber, max 38 i fem dar typ.

Som jag har förstått det är det en luftvägsinfektion så lungorna är påverkade även om man inte har hosta. Men han sa att det var ok att gå korta promenader. Jag har gått 100 meter typ varje dag för att få lite rörelse i alla fall. Han sa att det tom var bra att gå så man inte fick proppar.

Som jag förstått det kan påverkan på lungorna yttra sig som smärta i hela bröstkorgen. Är det hela eller bara på ett ställe?

Men om du är orolig kanske det är bäst att åka t akuten. Eller ring Kry eller doktor.se. Själv ligger jag just nu själv på akuten, de ville kolla syresättningen av blodet eftersom jag fortfarande lätt blir andfådd. Men det verkar normalt vad jag hört hittills iaf.
  • Freja123
    Inmortaliiity skrev 2020-12-04 03:33:14 följande:

Hej Freja!

Hur har din feber legat?

Som jag har förstått det är det en luftvägsinfektion så lungorna är påverkade även om man inte har hosta. Men han sa att det var ok att gå korta promenader. Jag har gått 100 meter typ varje dag för att få lite rörelse i alla fall. Han sa att det tom var bra att gå så man inte fick proppar.

Som jag förstått det kan påverkan på lungorna yttra sig som smärta i hela bröstkorgen. Är det hela eller bara på ett ställe?

Men om du är orolig kanske det är bäst att åka t akuten. Eller ring Kry eller doktor.se. Själv ligger jag just nu själv på akuten, de ville kolla syresättningen av blodet eftersom jag fortfarande lätt blir andfådd. Men det verkar normalt vad jag hört hittills iaf.
  • Avenia

Vissa får milda symtom. Jag har ungefär samma symtom som du, har dock inte testat mig. Tydligen är covid-testerna ganska odugliga enligt många källor. De ska bl.a inte alltid kunna skilja på covid19 och andra coronavirus. Det går alltid runt något coronavirus som orsakar förkylning mm och det kan tydligen också vara det som testet ger utslag på.

• Politisktinkorrekt

Testade positivt på Covid-19 för ca 4 veckor sedan. Jag har inte haft vare sig feber eller hosta. Har varit lite täppt i näsan, huvudvärk, trött och smak- och luktsinnet kommer och går. Har haft tryck/smärta i bröstkorgen, det gick runt till ryggen också. Har också haft hjärtklappning och varit lätt anfådd. Har fortfarande lättare symtom men tycker inte att det varit så farligt och jag har jobbat som vanligt hela tiden.

• Inmortaliiity
    Freja123 skrev 2020-12-04 18:12:20 följande:

Ojdå! Hoppas verkligen att du bättrar dig och enbart behöver se hur akutens lokaler ser ut.

Ang. bröstsmärtan:

Jag skulle nog ändå vilja säga "i mitten", lixom ovanför hjärtat.

Händer heller inget vid forserad hosta, varken smärta eller kedjereaktion av ytterligare hostningar.

Har pratat med både sköterska på 1177 och sköterskorna på VC.

Även en doktor har lyssnat på mina lungor och hjärta och syreupptagningsförmåga. Allt är på tipptopp, i synnerhet syreupptagningingen. Enligt henne så tippade hon på att det inte de är något farligt, men att ja skulle ha ett vakande öga vid eventuell andnöd.

Här är jag nu med dag 9, snart 10, fortfarande bröstsmärta, men ändå inga problem med syreupptagningen. Vart och promerade nästan en halvmil, dock så sakta så jag nästan gick bakåt, men ändå.
  • Inmortaliiity
    Politisktinkorrekt skrev 2020-12-04 20:15:29 följande:

Testade positivt på Covid-19 för ca 4 veckor sedan. Jag har inte haft vare sig feber eller hosta. Har varit lite täppt i näsan, huvudvärk, trött och smak- och luktsinnet kommer och går. Har haft tryck/smärta i bröstkorgen, det gick runt till ryggen också. Har också haft hjärtklappning och varit lätt anfådd. Har fortfarande lättare symtom men tycker inte att det varit så farligt och jag har jobbat som vanligt hela tiden.

Det där låter precis som mig strax innan febern bröt ut för mig.

Upplevde också hjärtklappningar veckan innan, trodde då jag drabbats av Utmattningssyndrom istället.
  • Freja123
    Inmortaliiity skrev 2020-12-04 21:29:19 följande:

Ojdå! Hoppas verkligen att du bättrar dig och enbart behöver se hur akutens lokaler ser ut.

Ang. bröstsmärtan:

Jag skulle nog ändå vilja säga "i mitten", lixom ovanför hjärtat.

Händer heller inget vid forserad hosta, varken smärta eller kedjereaktion av ytterligare hostningar.

Har pratat med både sköterska på 1177 och sköterskorna på VC.

Även en doktor har lyssnat på mina lungor och hjärta och syreupptagningsförmåga. Allt är på tipptopp, i synnerhet syreupptagningingen. Enligt henne så tippade hon på att det inte de är något farligt, men att ja skulle ha ett vakande öga vid eventuell andnöd.

Här är jag nu med dag 9, snart 10, fortfarande bröstsmärta, men ändå inga problem med syreupptagningen. Vart och promerade nästan en halvmil, dock så sakta så jag nästan gick bakåt, men ändå.

Är hemma från akuten nu och allt såg bra ut. De testade syreupptagningsförmåga, lyssnade på hjärta och lungor och tog EKG. Så det känns skönt att ha blivit utredd.

Vad bra att du har varit i kontakt med vården iaf. Då är det nog ingen fara. Kollade de EKG? Är det en brännande smärta?
  • Inmortaliiity
    Freja123 skrev 2020-12-04 22:19:35 följande:

Är hemma från akuten nu och allt såg bra ut. De testade syreupptagningsförmåga, lyssnade på hjärta och lungor och tog EKG. Så det känns skönt att ha blivit utredd.

Vad bra att du har varit i kontakt med vården iaf. Då är det nog ingen fara. Kollade de EKG? Är det en brännande smärta?

Skönt att höra för er!

För mig kikade dom också på EKG:t och allt så utmärkt ut.

Ja skulle nog beskriva det till lite "brännande".

Det sticker ju inte eller kommer i vågor.

Kollade med en KRYsköterska och hon trodde de kan va något med typ lungerna och revbenet, hon trodde "Myalgi".
  • AndreaBD

Det låter inte direkt ovanligt. Jag hade knappt någon hosta, knappt någon snuva heller och inget feber. Däremot jobbig huvudvärk, allmän sjukdomskänsla, yrsel, lite illamående och tappade luktsinnet. 

• Politisktinkorrekt
    Inmortaliiity skrev 2020-12-04 21:33:55 följande:

Det där låter precis som mig strax innan febern bröt ut för mig.

Upplevde också hjärtklappningar veckan innan, trodde då jag drabbats av Utmattningssyndrom istället.

Här kom hjärtklappningen och anfåddheten bland de sista symtomen. Jag har inte varit till någon läkare, har inte känt att jag har haft behov av det. Jag hade förmodligen inte ens testat mig om det inte vore för att min man testade sig då han fick feber och snuva och fick ett positivt svar. Även barnen var positiva, även de har haft lätta symtom.
  • Freja123
    Inmortaliiity skrev 2020-12-04 23:18:45 följande:

Skönt att höra för er!

För mig kikade dom också på EKG:t och allt så utmärkt ut.

Ja skulle nog beskriva det till lite "brännande".

Det sticker ju inte eller kommer i vågor.

Kollade med en KRYsköterska och hon trodde de kan va något med typ lungerna och revbenet, hon trodde "Myalgi".

Vad bra att hjärtat är utrett! Jag har haft en sjukdom som heter Tietzes syndrom, en inflammation mellan bröstlederna. Kan känna av den till och från men hjälper att smörja in området man har ont med Voltaren. Det är inflammationsdämpande.
  • Inmortaliiity
    Freja123 skrev 2020-12-05 13:04:10 följande:

Vad bra att hjärtat är utrett! Jag har haft en sjukdom som heter Tietzes syndrom, en inflammation mellan bröstlederna. Kan känna av den till och från men hjälper att smörja in området man har ont med Voltaren. Det är inflammationsdämpande.

Ojdå, fick du den Tietzes-grejen av Corona eller sedan tidigare?
  • Freja123
    Inmortaliiity skrev 2020-12-06 17:30:34 följande:

Ojdå, fick du den Tietzes-grejen av Corona eller sedan tidigare?

Nej, det här var länge sen :)
  • Freja123
    Inmortaliiity skrev 2020-12-03 23:02:11 följande:

Hej!

Söker dom som genomgår eller gått igenom skiten.

Jag är själv i skrivandets stund på dag 8 sedan första febersymptom.

Jag har:

*Ingen hosta alls än, inte den minsta.

*små feber av och till, 37.6-38.0.

*Bröst molande "smärta" obekvämlighet.

*Något slem i halsen

*Förlorat luk typ 95%, men har kvar smak så gott som.

*Bråk med magen

*I övrigt frisk som en nötkärna utan underliggande sjukdomar

Min fråga:

Någon annan som upplever/upplevt konstig bröstsmärta, lite som någon har håller en knoge mot mitten av bringan?

Denna symptom för mig uppkom på dag 7.

Hur mår du nu?
  • Themis

Vacke 1 var rätt lugn för vår del, andra veckan var helvetet.

Både dov molande smärta, huggsmärtor och kunde inte dra fulla andetag för det tog emot så mycket då i lungorna. Magen också kass, obehag.

Galen klåda i olika slemhinnor i tur och ordning hade jag (som är allergisk mot en massa), små vattkoppliknande blöåsor på höfter och lår hade vi båda, inte många men tydligt nånting som inte skulle vara där. Värk i kroppen.

Och så förlamande trötthet som höll i sig flera veckor. Varje vecka fick jag någon gång en ny feberdag, som att det började om lite igen.

Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
Svar på tråden Bekräftad Covid men ingen hosta