Freja123 skrev 2020-12-04 18:12:20 följande:
Jag hade bara lite feber, max 38 i fem dar typ.
Som jag har förstått det är det en luftvägsinfektion så lungorna är påverkade även om man inte har hosta. Men han sa att det var ok att gå korta promenader. Jag har gått 100 meter typ varje dag för att få lite rörelse i alla fall. Han sa att det tom var bra att gå så man inte fick proppar.
Som jag förstått det kan påverkan på lungorna yttra sig som smärta i hela bröstkorgen. Är det hela eller bara på ett ställe?
Men om du är orolig kanske det är bäst att åka t akuten. Eller ring Kry eller doktor.se. Själv ligger jag just nu själv på akuten, de ville kolla syresättningen av blodet eftersom jag fortfarande lätt blir andfådd. Men det verkar normalt vad jag hört hittills iaf.
Ojdå! Hoppas verkligen att du bättrar dig och enbart behöver se hur akutens lokaler ser ut.
Ang. bröstsmärtan:
Jag skulle nog ändå vilja säga "i mitten", lixom ovanför hjärtat.
Händer heller inget vid forserad hosta, varken smärta eller kedjereaktion av ytterligare hostningar.
Har pratat med både sköterska på 1177 och sköterskorna på VC.
Även en doktor har lyssnat på mina lungor och hjärta och syreupptagningsförmåga. Allt är på tipptopp, i synnerhet syreupptagningingen. Enligt henne så tippade hon på att det inte de är något farligt, men att ja skulle ha ett vakande öga vid eventuell andnöd.
Här är jag nu med dag 9, snart 10, fortfarande bröstsmärta, men ändå inga problem med syreupptagningen. Vart och promerade nästan en halvmil, dock så sakta så jag nästan gick bakåt, men ändå.