Inlägg från: Anonym (Ia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ia)

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Johan70 skrev 2020-12-05 09:33:19 följande:

Det är inte ens säkert att han kommer att betala underhåll. Många försöker smita från det, trots att de har skyldigheten.

Då får man underhållsstöd via FK som sedan begär in pengarna från pappan, och betalar han inte då får han en skuld till dem. Så smita går inte.
  • Anonym (Ia)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-06 12:34:18 följande:

Det håller jag helt med dig om. Skulle sätta gränsen vid tre tillfällen.

Ni tycker alltså att barn ska vara ett straff och inte en önskan?
  • Anonym (Ia)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 12:42:10 följande:

Hela försörjninen ska ske på morsan om pappan gör en juridisk abort. Jag fattar inte hur du kan ta för givet att pappan är automatiskt ekonomiskt ansvarigt bara för att barnet lever. Om man ska klaga på någon så är det MORSAN som ska vara få skuld om barnets föruttsättningar inte är dom bästa. Det är trots allt mamman i denna fall som villa att barnet skulle komma in till världen oavsett vad pappan ville.

Med juridisk abort så kan pappan också säkerställa till mamman att han kommer inte vara delaktig. Många kvinnor verkar tro att efter barnet ha fötts, så kommer pappan älska barnet när han ser dom "lilla små söta händerna." Det där är bara en dröm

Tror du att killar/män kommer ta ansvar för att det inte ska bli barn om de kan göra juridisk abort?

De kommer kunna knulla och sedan slipper de precis ALLT ansvar för om det blir barn eller ej.

Det är STOR skillnad på att behöva göra ett kroppsligt ingrepp och att skriva på ett papper, eller hur? Så risken är jättestor att killar skiter i precis allt ansvar och bara kör på, för sen kan de bara skriva på ett papper... bättre att lära killar/män om hur barn blir till och ta ansvar för sin egen reproduktion för tydligen har de ingen aaaaning om hur biologin fungerar.
  • Anonym (Ia)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-06 12:30:29 följande:

Sen kan jag tycka att om man gör abort för att man inte skyddat sig ordentligt som kvinna med så borde man få betala för att göra abort. Och inte kunna använda det som ett preventivmedel. Jag kan bli riktigt irriterand när jag hör kvinnor gjort abort 8 kanske även 10 ggr då får man faktiskt för länge sedan börja betala för det.

Hur mycket ska männen betala?

Jag har gjort en abort, vet en kille som har varit med om 4 med olika kvinnor.
  • Anonym (Ia)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-06 16:04:09 följande:

Tja, det kan ju vara samma regler för båda. 

Max tre gånger, sedan får man som kvinna antingen föda barnet eller betala aborten. Och som man får man betala underhåll.

Inte svårare än så.

Svårare än så är det ju. Varför ska mannen bara behöva betala underhåll? Varför ska han inte ta hand om barnet han varit med om att skapa?

Om det är kvinnans första abort och mannens åttonde, ska bara han betala då? Eller ska kvinnan tvingas föda barnet för att mannen redan varit med om åtta aborter?

Om man inte har råd att betala, vad händer då?
  • Anonym (Ia)
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-06 16:24:14 följande:

Jag fattar inte din fråga om det är en stor skillnad mellan att skriva papper och göra en kroppslig ingrepp ? Det är principen som gäller här. Tror du med handen på hjärtat att "ingen människa ska tvingas bli en föräldrer mot dens vilja" ? Om du gör det fast enbart för mammam då är du dubbel-moraliskt. Punkt slut.

Och för övrigt det där med att "lära killar ansvar" kan exakt samma sak applicerar tillbaka på kvinnorna. Lär t.ex kvinnor att inte "sära på benen" så slipper dom göra abort ? Tycker du den retoriken låter rimligt ? I didn't think so. Så varför använder du den retoriken på männen ?

Därför att konsekvensen av en graviditet ALLTID hamnar på kvinnan vilket val hon än gör. Oavsett behålla eller abort så är det hennes kropp.

Därför att det i stort sett redan är kvinnan som alltid är den som använder preventivmedel. Männen - not so much. De brukar inte ?gilla? kondomer. Du vet själv hur det är, det vet ju alla! Att även detta ansvar läggs på kvinnan.

Kvinnan kan välja både före och efter konstaterad graviditet. Hon kan välja att skydda sig eller inte. Hon kan välja abort eller behålla. Männen kan ENBART välja att skydda sig eller inte - och det är en jävligt stor del av männen som lägger det ansvaret på kvinnan!

Så de män som inte skyddar sig och sedan kommer och gnäller och ropar om juridisk abort... Vad gör vi åt dem? Tvångssterilisering?
  • Anonym (Ia)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-06 17:20:19 följande:

Mannen kan inte tvingas att engagera sig i ett barn han inte vill ha. Det valet har han oavsett vad du tycker om saken.

Kvinnan får stå för sina aborter och mannen för sina. Vad är det du inte förstår? Det är personen som aborterar som betalar, och detta sker från abort 4.

Ingen ska tvingas att få ansvar för ett barn man inte vill ha.

Om man inte har råd? Tja, då får man väl gå till soc, kyrkan, eller vad som finns att tillgå. De flesta har nog råd, annars får det göras en beräkning på hur mycket man ska betala beroende på sin ekonomi. 

Det är totalt fel att knulla runt och låta skattebetalarna stå för kostnaderna för sin kåthet och sin brist på ansvar.

Ska det även gälla extremidrottare som skadar sig? Rökare som får cancer?

Tror du att en abort kostar skattebetalarna MER än ett fött barn!?
  • Anonym (Ia)
    Anonym (Jojagog) skrev 2020-12-06 17:29:32 följande:

Va?

Håll dig till ämnet.

Det ÄR ämnet.

Lagliga, gratis aborter blir billigare för samhället än oönskade, födda barn eller hemma-aborter för att folk inte har råd.

Det är enbart de fattigaste som skulle få problem om aborter skulle kosta pengar, och det skulle drabba alla skattebetalare att behöva betala dagis, skola, ev försörjningsstöd, ev underhållsstöd, ev fosterhem och sedan all sjukvård åt de kvinnor som försöker göra abort själva. Tänk lite!

Sedan eftersom du tänker pengar här, varför är det bara aborter som ska kosta och inte annat som människan drar på sig pga riskfyllt beteende?
  • Anonym (Ia)
    Ess skrev 2020-12-06 18:51:36 följande:

Kvinnan måste också skydda sig så att hon inte blir gravid, annars får hon ju ta konsekvensen av att bli ensam förälder.

Sen kan ju kvinnan säga nej, det blir inget sex, om inte mannen är villig att dra på sig en kondom som komplement till hennes skydd. 

Kvinnan framställs som en nickande idiot i sådana trådar som denna. Hon har precis lika mycket skyldighet att skydda sig som mannen har, eller säga nej till sex. 

Jag har aldrig sagt att kvinnan inte ska ha ansvar att skydda sig. Oftast är det ju faktiskt kvinnan som gör det.

Saken är att kvinnan kan bli gravid ca 10-12 DYGN om ÅRET och blir hon gravid så kan hon inte bli det på ytterligare 9 månader.

En man skulle kunna göra 1-3 kvinnor OM DAGEN gravida.

Mannen är alltid fertil, kvinnan endast vid ägglossning.

Borde då inte mannen ta störst ansvar, om han nu inte vill bli pappa? Eftersom han inte har något att säga till om när graviditeten är ett faktum.
Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort