Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort
Det är inte ens säkert att han kommer att betala underhåll. Många försöker smita från det, trots att de har skyldigheten.
Det är inte ens säkert att han kommer att betala underhåll. Många försöker smita från det, trots att de har skyldigheten.
Det håller jag helt med dig om. Skulle sätta gränsen vid tre tillfällen.
Hela försörjninen ska ske på morsan om pappan gör en juridisk abort. Jag fattar inte hur du kan ta för givet att pappan är automatiskt ekonomiskt ansvarigt bara för att barnet lever. Om man ska klaga på någon så är det MORSAN som ska vara få skuld om barnets föruttsättningar inte är dom bästa. Det är trots allt mamman i denna fall som villa att barnet skulle komma in till världen oavsett vad pappan ville.
Med juridisk abort så kan pappan också säkerställa till mamman att han kommer inte vara delaktig. Många kvinnor verkar tro att efter barnet ha fötts, så kommer pappan älska barnet när han ser dom "lilla små söta händerna." Det där är bara en dröm
Sen kan jag tycka att om man gör abort för att man inte skyddat sig ordentligt som kvinna med så borde man få betala för att göra abort. Och inte kunna använda det som ett preventivmedel. Jag kan bli riktigt irriterand när jag hör kvinnor gjort abort 8 kanske även 10 ggr då får man faktiskt för länge sedan börja betala för det.
Tja, det kan ju vara samma regler för båda.
Max tre gånger, sedan får man som kvinna antingen föda barnet eller betala aborten. Och som man får man betala underhåll.
Inte svårare än så.
Jag fattar inte din fråga om det är en stor skillnad mellan att skriva papper och göra en kroppslig ingrepp ? Det är principen som gäller här. Tror du med handen på hjärtat att "ingen människa ska tvingas bli en föräldrer mot dens vilja" ? Om du gör det fast enbart för mammam då är du dubbel-moraliskt. Punkt slut.
Och för övrigt det där med att "lära killar ansvar" kan exakt samma sak applicerar tillbaka på kvinnorna. Lär t.ex kvinnor att inte "sära på benen" så slipper dom göra abort ? Tycker du den retoriken låter rimligt ? I didn't think so. Så varför använder du den retoriken på männen ?
Mannen kan inte tvingas att engagera sig i ett barn han inte vill ha. Det valet har han oavsett vad du tycker om saken.
Kvinnan får stå för sina aborter och mannen för sina. Vad är det du inte förstår? Det är personen som aborterar som betalar, och detta sker från abort 4.
Ingen ska tvingas att få ansvar för ett barn man inte vill ha.
Om man inte har råd? Tja, då får man väl gå till soc, kyrkan, eller vad som finns att tillgå. De flesta har nog råd, annars får det göras en beräkning på hur mycket man ska betala beroende på sin ekonomi.
Det är totalt fel att knulla runt och låta skattebetalarna stå för kostnaderna för sin kåthet och sin brist på ansvar.
Va?
Håll dig till ämnet.
Kvinnan måste också skydda sig så att hon inte blir gravid, annars får hon ju ta konsekvensen av att bli ensam förälder.
Sen kan ju kvinnan säga nej, det blir inget sex, om inte mannen är villig att dra på sig en kondom som komplement till hennes skydd.
Kvinnan framställs som en nickande idiot i sådana trådar som denna. Hon har precis lika mycket skyldighet att skydda sig som mannen har, eller säga nej till sex.