Inlägg från: nymedlem |Visa alla inlägg
  • nymedlem

Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort

Tooja skrev 2020-12-07 06:45:56 följande:

Förstår att det måste vara en fruktansvärd situation du befinner dig i. Oavsett vad du bestämmer dig för så tycker jag så snart du har möjlighet att du skall ta ditt pick och pack och flytta. Din sambo är verkligen ingenting att ha, som agerar på det här sättet. Självisk, omogen och uppenbart oförmögen att ta något som helst ansvar. Du och dina barn förtjänar bättre och det vet jag att du kommer att förstå en dag (om du inte redan förstår nu). Ni skall ju vara ett team, men nu lever du hos honom på en nåder, ?om du inte agerar som jag vill åker du ut?.

Bra att veta är också att enligt sambolagen tror jag hyresrätter tillfaller den som har ?störst behov? av den, inte nödvändigtvis den som står på pappret, vilket mycket väl kan vara du som ha småbarn. Kan vara att kolla upp. ALL lycka önskar jag dig.

Det gäller enligt vad jag lärt mig enbart om de har gemensamma barn vilket inte är i detta fall. TS och HENNES barn måste lämna HANS lägenhet!
  • nymedlem
    Anonym (L) skrev 2020-12-07 12:21:43 följande:

Du har dina rättigheter att sterilisera dig.

Men du är själv en hycklare.

Du vill inte ha rättigheter som innebär att du ska själv göra någonting /anstränga dig.

Du vill inte ha jämställdhet , bara slippa ta ansvar båda för ditt sexliv eller dina studier.

Antar att du menar spermier och inte studier?

Såna som "zach" borde tvångssteriliseras. Sedan kan han sprida sin säd hur mycket som helst utan att oroa sig.

Ungefär lika korkat som hens åsikter!
  • nymedlem
    Anonym (L) skrev 2020-12-07 12:32:28 följande:

Nej. Jag menar studier.

Läs alla hans inlägg.

Han skyllde på kvinnor att varken han eller hans kompis klarade sina studier...

Ahh... Nu såg jag, sorry. Detta gjorde ju saken ännu mer galet.
  • nymedlem
    Anonym (Zach) skrev 2020-12-07 12:39:57 följande:

Vill du att kvinnor bör också sterilisera instället för rättigheter till abort ? Asså sånna äckliga hycklare i denna tråd. Jag orkar inte.

Nej varför då? Kvinnor tar ju ALLTID ansvar! Bara såna som du som vill kunna smita undan. Jag blev själv lurad av mannen att bli gravid. Jag visste ingenting och han erkände inte förrän barnet var född. Graviditeten upptäcktes i 5e månaden så abort var uteslutet.

Mannen drog men jag hade INTE den möjligheten utan tog mitt ansvar!
Svar på tråden Sambon säger att jag måste flytta om jag inte gör abort