Är CBD-olja lagligt i Sverige nu?
Läser mer och mer i diverse grupper om CBD-olja. Rekommenderar för ADHD och allt möjligt. Folk ger det till sina djur och sina barn.. Är det ens lagligt än? Är det på recept? I don't get it!
Läser mer och mer i diverse grupper om CBD-olja. Rekommenderar för ADHD och allt möjligt. Folk ger det till sina djur och sina barn.. Är det ens lagligt än? Är det på recept? I don't get it!
CBD olja utan THC är lagligt.
Min sambo tar det för sin ADD och mage.
CBD olja utan THC är lagligt.
Min sambo tar det för sin ADD och mage.
Ok. Är det på recept då eller hälsokost eller hur funkar det?
Det är lagligt i Sverige OM:
1 - Det är beställt från utlandet och
2 - inte innehåller THC
Det är lagligt i Sverige OM:
1 - Det är beställt från utlandet och
2 - inte innehåller THC
Nej jag menade inte tvärtom. Jag går på den information som finns att hitta online där det uttryckligen står att man måste beställa från utlandet och att det inte får innehålla THC. Om det då är en gräns på 0.2 % är det väl så.
Det är inte lätt att hänga med i svängarna med legalitet, det har ju börjat luckras upp lite grann iaf. Men, om man får CBD på recept av läkare borde det vara annorlunda, då ska det väl hämtas ut på apotek i vilket fall.
Eftersom oljorna utan thc saluförs med medicinska påståenden som gör att de ska klassas som läkemedel och de inte är godkända och registrerade som sådana så är det inte lagligt med dem heller, därför styr många näthandlar även med svensk kundtjänst t ex om försäljningen via andra länder för att komma runt detta.
Det finns två godkända cannabisbaserade preparat i Sverige, ett med bara cbd och ett med cbd och thc, och de är alltså tillåtna om man får de förskrivna av läkare. Men cbd-oljorna är inte godkända.
Eftersom oljorna utan thc saluförs med medicinska påståenden som gör att de ska klassas som läkemedel och de inte är godkända och registrerade som sådana så är det inte lagligt med dem heller, därför styr många näthandlar även med svensk kundtjänst t ex om försäljningen via andra länder för att komma runt detta.
Det finns två godkända cannabisbaserade preparat i Sverige, ett med bara cbd och ett med cbd och thc, och de är alltså tillåtna om man får de förskrivna av läkare. Men cbd-oljorna är inte godkända.