• siiimbooo

    BIM +3 -negativt test

    Jag och fästmannen har inne på försök nummer 2 med första barnet.. Jag hade BIM den 3/12 på cykeldag 36 (har en menscykel som kan vara upp till 42 dagar). Jag är nu BIM +3..med negativt test.. Har inte kunnat dricka kaffe på 1 vecka o mådde jätte illa förra veckan. Nu har dem andra symptomen minskat och brösten har börjat göra ont. Jag har även börjar få ont i?? underlivet , i blydsbenen men inte som vanlig mensvärk.

    Jag har 4 appar som säger att ägglossningen var 19 nov medan en säger 22 nov.

    Vad ska jag tro? känner någon igen sig? Skengravid och för mycket önskan kanske?

  • Svar på tråden BIM +3 -negativt test
  • Jag är bara jag

    En app kan omöjligt veta när du när du hade äl. Man kan inte passera BIM utan att vara gravid för lutealfasen ändras inte och är man inte gravid så kommer mensen när den ska. Eftersom du egentligen inte vet när äl inföll har du inget exakt BIM-datum och kan således vara gravid fast testet inget visar. Testa om några dagar igen om mensen inte kommer.

  • siiimbooo
    Jag är bara jag skrev 2020-12-06 15:14:51 följande:

    En app kan omöjligt veta när du när du hade äl. Man kan inte passera BIM utan att vara gravid för lutealfasen ändras inte och är man inte gravid så kommer mensen när den ska. Eftersom du egentligen inte vet när äl inföll har du inget exakt BIM-datum och kan således vara gravid fast testet inget visar. Testa om några dagar igen om mensen inte kommer.


    Ja, det låter ju klokt när du förklarar det så. Man blir så besatt nästan av att följa dem apparna ssom berättae hur det bör vara.. Får väl ta ett test om några dagar..
  • Jag är bara jag
    siiimbooo skrev 2020-12-06 17:04:35 följande:
    Ja, det låter ju klokt när du förklarar det så. Man blir så besatt nästan av att följa dem apparna ssom berättae hur det bör vara.. Får väl ta ett test om några dagar..
    Jag ger ingenting för appar. Det kräver totalt regelbunden mens. Bättre hålla koll på äl-symptom, äl-flytningar eller med äl-test. Vänta och se, ev. testa igen och sen försöka igen om det inte gick nu.  Glad
  • siiimbooo
    Jag är bara jag skrev 2020-12-06 17:44:47 följande:

    Jag ger ingenting för appar. Det kräver totalt regelbunden mens. Bättre hålla koll på äl-symptom, äl-flytningar eller med äl-test. Vänta och se, ev. testa igen och sen försöka igen om det inte gick nu.  


    Får bli så! Bara att hoppas! Känns verkligen inte alls som att mensen kommer men kände ingen ägglossning denna månaden så det kanske inte ens kommer någon mens denna månad? försökte med rosenrot denna månaden.. jag tror den förstörde mer än hjälpte 1????
  • Jag är bara jag
    siiimbooo skrev 2020-12-06 21:17:20 följande:
    Får bli så! Bara att hoppas! Känns verkligen inte alls som att mensen kommer men kände ingen ägglossning denna månaden så det kanske inte ens kommer någon mens denna månad? försökte med rosenrot denna månaden.. jag tror den förstörde mer än hjälpte 1????
    Även om man inte haft äl så får man mens. Man har dock ingen aning om när. Rosenrot och annat har ingen effekt med ett möjligt undantag för munkpeppar. Det är dock absolut inget man behöver ta till om man inte försökt ett bra tag och vet att man har krångel med äl. 90% blir faktiskt gravida spontant utan krusiduller. Glad
  • siiimbooo
    Jag är bara jag skrev 2020-12-06 21:24:09 följande:

    Även om man inte haft äl så får man mens. Man har dock ingen aning om när. Rosenrot och annat har ingen effekt med ett möjligt undantag för munkpeppar. Det är dock absolut inget man behöver ta till om man inte försökt ett bra tag och vet att man har krångel med äl. 90% blir faktiskt gravida spontant utan krusiduller. 


    Nej det har du nog rätt i! Blev för ivrig! blir det inget så blir det inget sådant nästa gång????
  • French007

    Hej Jag följer gärna då jag är i samma sits.

    Bim+2 ingen mens negativt test.

    Min mens har alltid kommit aldrig sen.

    Mycket konstigt!

    Nån som gått över flera dagar och visat plus dagar efter bim???

  • Stabben1989

    Är i samma sits, BIM +2, ingen mens, testade på BIM dagen i fredags och det var negativt. Brukar aldrig vara sen annars men hade missfall i oktober så cykeln kan ju fortfarande vara lite rubbad...

  • French007
    Stabben1989 skrev 2020-12-06 23:19:40 följande:

    Är i samma sits, BIM +2, ingen mens, testade på BIM dagen i fredags och det var negativt. Brukar aldrig vara sen annars men hade missfall i oktober så cykeln kan ju fortfarande vara lite rubbad...


    Tänker att kanske man haft senare ägglossning eller kanske ej ägget fäst direkt så.man ej blev gravid direkt? Att kanske därför det ej visar positivt ännu?
  • Stabben1989
    French007 skrev 2020-12-06 23:23:17 följande:

    Tänker att kanske man haft senare ägglossning eller kanske ej ägget fäst direkt så.man ej blev gravid direkt? Att kanske därför det ej visar positivt ännu?


    Jo det är min nuvarande teori, annars har jag ingen aning. Blev bara förvånad då jag fick min första mens efter missfallet när jag skulle fått den så jag antog att jag var direkt i normal cykel igen, men kanske inte ändå tydligen. Nåja, vänta och se. Förr eller senare måste det ju antingen bli plus eller mens.
  • siiimbooo
    French007 skrev 2020-12-06 23:23:17 följande:

    Tänker att kanske man haft senare ägglossning eller kanske ej ägget fäst direkt så.man ej blev gravid direkt? Att kanske därför det ej visar positivt ännu?


    Tänkte också i dem banorna.. Förvisso kan min mens vara sen men snart är det dag 42 och jag känner verkligen inte att mensen är påväg.

    Vi får väl vänta o hoppas kanske. Känns inte som det finns ett klart svar på detta. Jag läste en äldre tråd från 3 år tlllbaka och då hade hon varit BIM +12 när hon testa positivt med 1-2 v på clearblue. Då bör ju ägglossningen kommit senare bara?
  • Stabben1989

    Plussade ikväll och känslorna är otroligt blandade. Vill känna mig lycklig men med två missfall på raken känns det lite svårt eftersom jag inte alls känner mig gravid, har verkligen inga symptom över huvud taget. Är lite rädd att den redan har dött och att kroppen inte fattat det för med mina tidigare som slutade i missfall kände jag symptom tidigt. Hoppas hoppas hoppas att det går vägen den här gången!

  • siiimbooo
    Stabben1989 skrev 2020-12-07 22:27:09 följande:

    Plussade ikväll och känslorna är otroligt blandade. Vill känna mig lycklig men med två missfall på raken känns det lite svårt eftersom jag inte alls känner mig gravid, har verkligen inga symptom över huvud taget. Är lite rädd att den redan har dött och att kroppen inte fattat det för med mina tidigare som slutade i missfall kände jag symptom tidigt. Hoppas hoppas hoppas att det går vägen den här gången!


    Gud vad glad jag blir för din skull! stort grattis!!! jag förstår din oro men är det något alla forum på familjeliv lär mlg så är det att alla graviditeter är annorlunda.. givetvis kommer oron kanske finns kvar lite sidan av men försök njuta av det i den mån det går! Se om du kan få ett tidigt ultraljud för att minska oron lite! Jag håller tummar och tår att allt går som det ska! och grattis ännu en gång!

    Själv är jag BIM +5 nu.. illamående o spyr ibland (senast idag på morgonen.. 2 gånger) , Kaffe vill jag verkligen inte ha o helst ska tröjan inte nudda brösten.. men vill inte ta ett test till o kanskd bli besviken.. så väntar nog lite till och hoppas på ett lika starkt plus!
  • Stabben1989
    siiimbooo skrev 2020-12-08 09:46:40 följande:

    Gud vad glad jag blir för din skull! stort grattis!!! jag förstår din oro men är det något alla forum på familjeliv lär mlg så är det att alla graviditeter är annorlunda.. givetvis kommer oron kanske finns kvar lite sidan av men försök njuta av det i den mån det går! Se om du kan få ett tidigt ultraljud för att minska oron lite! Jag håller tummar och tår att allt går som det ska! och grattis ännu en gång!

    Själv är jag BIM +5 nu.. illamående o spyr ibland (senast idag på morgonen.. 2 gånger) , Kaffe vill jag verkligen inte ha o helst ska tröjan inte nudda brösten.. men vill inte ta ett test till o kanskd bli besviken.. så väntar nog lite till och hoppas på ett lika starkt plus!


    Jo tidigt ultraljud ska jag få den här gången i ca v. 8-9 pga min historik, så nu hoppas jag att jag tar mig så långt. Men det är ju drygt en månad bort. Varken jag eller min sambo vågar riktigt glädjas nu utan vi väntar och ser, men det känns skönt att vi har samma inställning ändå. Det som gör mig mest orolig är att jag redan direkt efter ägglossning tyckte att jag kände samma symptom i brösten som vid mina tidigare graviditeter, men det försvann flera dagar före jag plussade, och nu känner jag som sagt ingenting. Jag förstår att det är dumt att önska sig illamående men just nu känns det som att jag tar vad som helst bara jag får känna nånting!

    Men hoppas att ditt test är starkare när du väl tar. Jag tänkte ta ett nytt på fredag-lördag, vågar dock inte köra CB digital med veckoindikator för de stressar mig bara, kör på gamla hederliga plus haha.
  • siiimbooo
    Stabben1989 skrev 2020-12-08 10:01:13 följande:

    Jo tidigt ultraljud ska jag få den här gången i ca v. 8-9 pga min historik, så nu hoppas jag att jag tar mig så långt. Men det är ju drygt en månad bort. Varken jag eller min sambo vågar riktigt glädjas nu utan vi väntar och ser, men det känns skönt att vi har samma inställning ändå. Det som gör mig mest orolig är att jag redan direkt efter ägglossning tyckte att jag kände samma symptom i brösten som vid mina tidigare graviditeter, men det försvann flera dagar före jag plussade, och nu känner jag som sagt ingenting. Jag förstår att det är dumt att önska sig illamående men just nu känns det som att jag tar vad som helst bara jag får känna nånting!

    Men hoppas att ditt test är starkare när du väl tar. Jag tänkte ta ett nytt på fredag-lördag, vågar dock inte köra CB digital med veckoindikator för de stressar mig bara, kör på gamla hederliga plus haha.


    Jag förstår er oro och att ni inte ritkigt kan slappna av och glädjas.. Jag tror det är normlat att önska sig lite symptomer för det gör du verkligen det hela verkligt! Jag hoppas att ni snart kan glädjas åt det och njuta av det!

    Ja, jag ska nog ta ett nytt till helgen men vill bara veta.. om det är mensen så kan den väl komma så att det är klart och är man gravid så kan det der väl visas så man slipper undra! detta är jobbigt! Jag har så svårt med dem med streck o plus.. kunde inte alls avgöra när jag hade ägglossning på dem men CB digital är ju inget man tar hux flux haha!
Svar på tråden BIM +3 -negativt test