Du som tvekar/har tvekat på vaccinet; det här är en omröstning för er!
Jag har haft covid så jag kommer inte att vaccinera mig.
Varifrån har du fått sådan vilseledande information, av antivaxxers?
Risken att dö är ju rätt liten och man kan ju trösta sig med det när man ligger för döden att det trots allt var rätt osannolikt att man skulle råka ut för så svåra konsekvenser. Jag slår vad om att döden känns bättre i det läget.
Men förutom det så är det väldigt många redan idag som får svåra följder av covid, det är allt från tappat luktsinne till mycket svåra lungskador. Får man det kan man ju alltid trösta sig med att sannolikheten för att bli skadad inte räknas utan det är bara dödstalen. Känns säkert otroligt mycket bättre när man tappat allt lukt och smaksinne för resten av sitt liv eller andas som en svårt KOL-sjuk 80-åring redan som 25 åring.
Jag tror att försäkringsbolagen kommer att göra precis som vid djurförsäkringar - är du inte vaccinerad så får du inte en krona i ersättning.
Ja, förutom det att det kommer att krävas vaccinationsintyg så fort du ska resa någonstans. Men det kommer kroniskt skadade inte ha råd med i alla fall så det är inget bekymmer egentligen Låt korkskallarna ha ihjäl sig själv, antingen snabbt genom att vara ovaccinerade eller genom att leva bittert, kroniskt svårt sjuka med minimal sjukersättning från staten.
Det är plättlätt. Vill man inte vaccinera sig ska man ta det fulla ekonomiska ansvaret och varken belasta skattebetalare eller försäkringsbolag.