• Lololooney

vad väger du som är 167-169cm?

Jag är 169cm och har vägt allt från 50 till 70 kg men min stabila vikt nuförtiden är runt 60kg. Vad väger du som är 167-169cm?

• Svar på tråden vad väger du som är 167-169cm?
  • Anonym (viktmedveten)

Just nu runt 58 men har varit uppe på 61 när jag varit väldigt vältränad och haft mycket mer muskler. Känns som en ganska bra vikt där kroppen ser proportionerlig ut.

• cosinus

166-167 cm lång och väger 58 kg. Med lite mindre muskler är 56-57 lagom men just nu känns 58 som en bra vikt.

• Anonym (kvinna)

Jag är 168 och väger 57 kg. 60 är acceptabelt för mig, men eftersom jag är väldigt otränad så måste jag hålla den lägre vikten för att se slank ut. Hade gärna gått upp några kg i muskler men det är svårt pga lat. 

• Anonym (...)

Jag väger 66 (169 lång) och fattar inte hur ni kan väga så lite... Visserligen tränar jag som en tok men har blivit tillsagd på skarpen att jag inte kan gå ner mer för då tar kroppen skada. Hade helt ärligt gärna haft en femma först i vikten men har redan idag xs på kläder... Att det kan vara så olika!

• Gryntroll

Oj jag håller med ovan, är 169 cm och önskar mig till en vikt på 5x men ligger sedan tidigare 20-årsålden på 6x och idagläget 66-67 kg. Ser helt normalbyggd ut, har M i princip allt. Men har degmage och jag trivs som bäst i kroppen när jag väger 64-65, eftersom magen då är fastare och kläder sitter skönare samt att kindbenen blir lite mer utmejslade och konturerna i ansiktet tydligare.

Så lite borde jag gå ner.

• Anonym (...)
    Gryntroll skrev 2020-12-08 09:20:52 följande:

Oj jag håller med ovan, är 169 cm och önskar mig till en vikt på 5x men ligger sedan tidigare 20-årsålden på 6x och idagläget 66-67 kg. Ser helt normalbyggd ut, har M i princip allt. Men har degmage och jag trivs som bäst i kroppen när jag väger 64-65, eftersom magen då är fastare och kläder sitter skönare samt att kindbenen blir lite mer utmejslade och konturerna i ansiktet tydligare.

Så lite borde jag gå ner.

Vi är lika långa och väger lika mycket ändå har jag xs i kläder och du m, jag tycker det är sjukt konstigt...
  • Anonym (Abc)

Jag är 167 och väger 57. Väger jag mindre än 55 ser jag för smal ut, och väger jag över 60 ser jag helt klart mullig ut.

Anonym (...) skrev 2020-12-08 09:24:24 följande:

Vi är lika långa och väger lika mycket ändå har jag xs i kläder och du m, jag tycker det är sjukt konstigt...

Det är väl inte konstigt? Alla har olika kroppsform och passform. Det är inte bara vikten som avgör strl på kläder.
  • cosinus
    Anonym (...) skrev 2020-12-08 09:24:24 följande:
    Jag som då är 167 isch och väger 58 är nu precis på gränsen att kunna ha XS. Något kg mindre så kommer det funka och något kg mer så funkar det absolut inte :)

När det kommer till byxor så är det framförallt midjan som direkt sätter stopp. Jag har en väldigt rak kroppsform och därmed omotiverat högt midjemått för min vikt. Föll utanför normalvärdet på 40-årskontrollen på just midjemått fast jag kan urskilja mina magmuskler utan problem och revbenen också går se. Tröjor blir oftast trånga över övre delen av rygg/byst (och det är inte för att jag har stora bröst men däremot vältränad rygg). Stor skillnad på hur tröjor sitter nu jämfört med när jag var helt otränad.

Så mycket har nog med kroppsform att göra. Är man som klippt och skuren efter klädernas form så kan man såklart ha mindre storlek än om det finns trånga sektorer.
  • Anonym (f)

Är 169 och har vägt mellan 43-69.

Jag har alltså varit underviktig tidigare, men väger nu runt 63. Tycker 58-59 är snyggare, men kroppen vill gärna landa på strax över 60.

• Anonym (Petra)

Jag väger 67-68 kg. Hade gärna vägt lite mindre. 

Svar på tråden vad väger du som är 167-169cm?