Hur ska jag nu få pengar?
Med tanke på trådstarten i allmänhet, men utan att göra en direkt koppling till TS:
Jag kommer osökt tänka på att Sverige är ett fantastiskt land ändå.
Ingen måste ta ansvar för att försörja sig själv och sitt barn, det finns alltid flera alternativ, på ett eller annat sätt kommer alltid "staten"/skattebetalarna att ta hand om mig och mitt barn.
I många andra länder, eller "förr i tiden", så måste alltid individen själv ta ansvar för att jag själv och mitt barn ska få mat och tak över huvudet.
Förr i tiden, och i andra länder, existerade inte uttryck som utbrändhet eller att gå in i väggen. På något vis verkar dessa begrepp inte existera i de fall man själv är tvingad att skaffa mat och tak över huvudet?
För inte alls länge sedan jobbade vi sex dagar i veckan och hade bara två veckors betald semester. Liknande arbetsvillkor finns också i dag i flera länder, även i väl utvecklade och moderna länder. Men på den tiden, och i dessa länder, var utbrändhet och "gå-in-i väggen" helt okända begrepp.
Kanske inte så konstigt att så många människor från andra länder vill försöka få leva sitt liv i Sverige och få del av välfärdssystemet?
Min mormorsfar hängde sig i skogen när han blev utbränd och två av hans barn dött. Så kanske var det mer sådana drastiska saker man fick göra då. eller gå på fattigvård.