• Anonym (Orolig)

Mörka blodprickar i underlivet

Jag väntar på tid till gyn, men är det någon som vet vad detta är?

Jag har som svarta prickar på de yttre blygdläpparna och det blir fler hela tiden ned jämna mellanrum. Det går inte att klämma dom, utan de är där bara. Är det någon som har eller haft såhär? Ser ut som blodprickar typ.

• Svar på tråden Mörka blodprickar i underlivet
  • Anonym (K)

Jag har två, men de har suttit där i åratal. Har du nån teori? Låter som inget jag har hört om. D

• MammAmma

Sådana "blodprickar" är vad som kan bli kvar efter åderbråck. Jag har ett sånt på insidan av ena yttre blygdläppen, ser ut som ett litet födelsemärke typ, efter min tredje graviditet. Men det låter ju märkligt om de dyker upp utan några tecken på bråck innan?

• Anonym (gg)

Kan vara tecken på någon autoimmun sjukdom.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (gg) skrev 2020-12-08 10:11:21 följande:

Källa?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (gg) skrev 2020-12-08 10:11:21 följande:

Källa?
  • Pope Joan II
    Anonym (Orolig) skrev 2020-12-08 10:13:19 följande:

Källa?

gg tänker nog på petekier som du kan googla och läsa om. Och hen har rätt, men sådana kom uppkomma av helt harmlösa saker också.
  • Anonym (K)
    Pope Joan II skrev 2020-12-08 10:22:13 följande:

gg tänker nog på petekier som du kan googla och läsa om. Och hen har rätt, men sådana kom uppkomma av helt harmlösa saker också.

Fast petekier är väl mer som små brustna blodkärl? Detta är ju mer som blodprickar. Jag har en som jag pillade sönder en gång, det blödde som fasen. Sen var den där igen. Men gyn har inte sagt nåt särskilt.
  • Pope Joan II
    Anonym (K) skrev 2020-12-08 10:53:08 följande:
    Fast petekier är väl mer som små brustna blodkärl? Detta är ju mer som blodprickar. Jag har en som jag pillade sönder en gång, det blödde som fasen. Sen var den där igen. Men gyn har inte sagt nåt särskilt.
    Du kan ju googla, läsa och ta dig en titt på dem själv? 
    Anonym (Orolig) skrev 2020-12-08 10:31:59 följande:
    Är det den grå/blå saken du tänker på? Det ser inte ut som vad gg (och jag) trodde på. Jag tror mer på follikulit nu när jag ser bilden, så det får bli min gissning.
  • Anonym (gg)
    Pope Joan II skrev 2020-12-08 13:20:19 följande:
    Du kan ju googla, läsa och ta dig en titt på dem själv? 
    Anonym (Orolig) skrev 2020-12-08 10:31:59 följande:
    Är det den grå/blå saken du tänker på? Det ser inte ut som vad gg (och jag) trodde på. Jag tror mer på follikulit nu när jag ser bilden, så det får bli min gissning.
    Ja, det tror jag med på.
  • Anonym (K)

Du kan ju googla, läsa och ta dig en titt på dem själv? Är det den grå/blå saken du tänker på? Det ser inte ut som vad gg (och jag) trodde på. Jag tror mer på follikulit nu när jag ser bilden, så det får bli min gissning.

Jag har precis samma som TS fast bara en eller två som varit där i åratal. Det är ingen hårsäcksinflammation. Det är som en av de där knottrorna man har på blygdläppen har blod i sig, som en liten blodblåsa. När jag drar fingret över så bleknar den för en millisekund för att sedan bli mörkbrun igen. De gör inte ont eller nåt annat.
  • Anonym (Orolig)

Du kan ju googla, läsa och ta dig en titt på dem själv? Är det den grå/blå saken du tänker på? Det ser inte ut som vad gg (och jag) trodde på. Jag tror mer på follikulit nu när jag ser bilden, så det får bli min gissning.

Det är ingen hårsäcksinflammation. Dessa är lila i färgen. Gör inte ont eller kliar.
  • Anonym (K)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-12-08 13:43:51 följande:

Det är ingen hårsäcksinflammation. Dessa är lila i färgen. Gör inte ont eller kliar.

Stämmer det överens med det jag skrev? Dra fingret över och färgen försvinner för nån sekund och kommer tillbaka. Som en liten blåsa som inte känns.
  • Pope Joan II
    Anonym (Orolig) skrev 2020-12-08 13:43:51 följande:

Dermatofibrom då? 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (K) skrev 2020-12-08 13:57:36 följande:

Stämmer det överens med det jag skrev? Dra fingret över och färgen försvinner för nån sekund och kommer tillbaka. Som en liten blåsa som inte känns.

Färgen är densamma oavsett vad jag gör.
  • Anonym (Malin)

Har några såna efter graviditet och min gyn sa att det var varcier.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Malin) skrev 2020-12-09 09:30:01 följande:

Har några såna efter graviditet och min gyn sa att det var varcier.

VARICER.
Svar på tråden Mörka blodprickar i underlivet