Inlägg från: Anonym (Fåfängan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fåfängan)

Make up för Teamsmöten

Hej alla hemmajobbare,

Hur ser ni ut där hemma?

Jag försöker hålla humöret uppe med att klä mig prydligt och sminka och parfym, mig även fast jag jobbar hemma. Roligare så!

Men jag tycker inte att min vanliga make up funkar i teamsmöten. Ljusreflekterande concealer

får mina ögon att se svullna ut och rouge på kindbenen ser överdrivet ut ( det kanske det gjorde i vanliga fall också, men det var jag lyckligt ovetande om.) Solpuder funkar inte alls!

Hur fixar ni er för att se fräscha men inte för mycket ut?

Idag testar jag med bara mascara, fixade ögonbryn och läpppänna i en väldigt naturlig beige nyans, så ok men ser fortfarande lite trött ut.

Jag har ändrat bakgrundsfärg på skrivbordet till varm orange, det gjorde viss skillnad.

• Svar på tråden Make up för Teamsmöten
  • Anonym (Fåfängan)

Men man gör som man vill så klart, jag dömer ingen. Jag har en kollega som bor själv och sitter utan bh och slitna linnen på våra möten. Hon skulle nog aldrig visa sig så på kontoret.

Jag mår iallafall bättre om jag tar hand om mig själv som vanligt.

• Anonym (Fåfängan)

Alltså, det här har blivit en diskussion om sminka sig eller inte, och det gör man ju som man vill med, men kan väl diskuteras någon annan stans.

Min fråga gällde hur man kan sminka sig för att passa i videosamtal. Eftersom jag inte tycker att min vanliga make funkar.

Svar på tråden Make up för Teamsmöten