• Akidoki

Make up för Teamsmöten

Anonym (P) skrev 2020-12-08 13:02:07 följande:

Av respekt för alla andra och utifrån ett professionellt agerande så är man klädd (och sminkad?) i ett onlinemöte som man skulle vara i ett möte IRL.

Då utgår jag från att kameran är påslagen.

Jag sminkar mig aldrig.

Inte mina manliga kollegor heller.

Hur fungerar det där med respekt och smink, kan du förklara det lite närmare?
  • Akidoki
    EpicF skrev 2020-12-09 10:47:58 följande:

H*n skrev inte att måste vara sminkad

Om du läser mitt inlägg som du citerade, känner du då att din kommentar alls hade med det att göra? Varför citerar du mig alls? Är du P och F och alla andra anonyma bokstäver i tråden?
  • Akidoki
    Anonym (P) skrev 2020-12-09 08:45:38 följande:

Så står det ju inte.

Jag skriver att repsektfullt är att klä sig (och sminka sig om man gör det annars) som man skulle göra i ett möte IRL.

Smink eller inte är skitsamma. Repekten ligger i att inte vara slarvigare än man skulle vara om man möttes på kontoret.

Om jag kletar mig i ansiktet eller inte har ingenting med respekt att göra, bara fåfänga. Det betyder inte att jag lägger någon negativ värdering i att vara fåfäng, det är bara så uppblåst att kalla det för respekt.
  • Akidoki
    Anonym (Alice) skrev 2020-12-09 14:11:05 följande:

Fast ingen skrev att det är respektlöst att inte sminka sig på jobbet. Det var bara du som misstolkade.

Då får du nog läsa om inlägget, samt användaren fortsatta kommentarer.
  • Akidoki
    EpicF skrev 2020-12-09 18:33:53 följande:

Om du läser ditt egna inlägg så ser du att min kommentar är relevant. Nej, jag har inte skrivit anonymt i tråden öht.

Ok. Vi låter det vara så.

Kvinnor och smink liksom...
Svar på tråden Make up för Teamsmöten