Inlägg från: Anonym (NN) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NN)

Make up för Teamsmöten

Äntligen någon som bryr sig om detta!! Vad kul! 

Jag är en arbetssökande student så har ca en arbetsintervju i veckan via teams och då vill man ju verkligen framstå som sitt bästa möjliga jag och även sitt verkliga jag. 

Rent generellt känns det som kameran reagerar mycket på kontraster så jag tar lite mindre av allt med färg ex läppstift, rouge osv. Jag tycker eyeliner piggar upp en hel del men lägger en rätt tunn linje och då ser ögonen mer vakna ut. Sätter mig så att ljuset från fönstret kommer rakt framifrån. 

Sist men inte minst, jag ställer min dator på en liten låda så det inte blir underifrån. (Så otroligt osmickrande med underifrån så man ser in i folks näsborrar uuh)

Och personligen stör jag mig verkligen på folk som har blurrade bakgrunder, det är irriterande, konstigt, är verkligen inte smickrande för ens utseende och det gör att man tappar fokus på personen eftersom det liksom rör på sig. Vad är det för fel med ex en vägg i bakgrunden? Konturerna blir inte fina heller och går inte ihop med ljuset som faller på en själv. 

Svar på tråden Make up för Teamsmöten