• CitronTulo

Olika förlovningsringar?

Hur vanligt är det att man har olika förlovningsringar när man förlovar sig?

Min kille gillar egentligen inte ringar av olika anledningar, så om vi skulle förlova oss så kommer han troligen vilja ha en silikonring istället för i någon metall.

Jag tycker dock att de ser rätt tråkiga ut och skulle vilja ha något mer bling bling..

• Svar på tråden Olika förlovningsringar?
  • FtS70

Jag har aldrig haft likadana ringar som mina fästmöer och fruar, vi har valt något som passar var och en.

• Fjäril kär

Att man väljer olika utseende på ringar är ganska vanligt. Många tjejer/kvinnor vill ju tex ha diamanter eller andra ädelstenar och mannen väljer ofta en slät ring men ändå i ett ädlare material.

Att någon väljer en silikonring eller liknande är inte så vanligt utan kan/vill man inte använda en traditionell ring brukar de flesta män hänga den vanliga ringen i en kedja runt halsen så den ändå alltid finns med.

Rent personligen skulle jag inte känna mig seriöst förlovad om min partner köpte en silikonring och sen väljer att i princip aldrig bära den. En sån ring är ju dessutom lättare att slarva bort om man i ett obevakat och ogenomtänkt ögonblick knörvlar ihop ringen och tar det för ett skräp som ska kastas.

• CitronTulo
    FtS70 skrev 2020-12-08 19:17:19 följande:

Jag har aldrig haft likadana ringar som mina fästmöer och fruar, vi har valt något som passar var och en.

Borde ju vara så! Tanken är bara lite ny för mig, haha! Har haft likadana ringar förrut.. Men känns ju viktigare att man trivs med sin ring såklart! Men känns som att de flesta har likadana?
  • CitronTulo
    Fjäril kär skrev 2020-12-08 19:22:34 följande:

Att man väljer olika utseende på ringar är ganska vanligt. Många tjejer/kvinnor vill ju tex ha diamanter eller andra ädelstenar och mannen väljer ofta en slät ring men ändå i ett ädlare material.

Att någon väljer en silikonring eller liknande är inte så vanligt utan kan/vill man inte använda en traditionell ring brukar de flesta män hänga den vanliga ringen i en kedja runt halsen så den ändå alltid finns med.

Rent personligen skulle jag inte känna mig seriöst förlovad om min partner köpte en silikonring och sen väljer att i princip aldrig bära den. En sån ring är ju dessutom lättare att slarva bort om man i ett obevakat och ogenomtänkt ögonblick knörvlar ihop ringen och tar det för ett skräp som ska kastas.

Fast grejen med silikonringen är just att han faktiskt kommer ha den på, vilket inte skulle vara fallet annars. Skulle nog tvärtom inte känna mig särskilt förlovad om han hade ringen i en halskedja!
  • Mortiscia80

Jag skulle inte vilja att en partner skulle ha en annan slags ring än mig, då kan han hellre låta bli att ha någon alls! Matchar inte ringarna så hör de ju inte ihop heller.

• Jw83

Förlovningsringen är ju mest något som ska komplettera vigselringen för mig. Jag valde en enkel förlovningsring i vitt guld för att jag ville ha en väldigt utsmyckad diamantring som vigselring. Mannen ville bara ha en ring så han valde en förlovningsring som sedan blev vigselring. Då valde han ju design utifrån att han bara skulle ha en ring

Svar på tråden Olika förlovningsringar?