Inlägg från: Anonym (Fniss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fniss)

Medlem i facket?!

Xlr8 skrev 2020-12-09 00:47:01 följande:
    Välutbildade har ett intellektuell nog att inse att förutsättningarna och villkoren inte är lika för alla.

Till den graden att denne undviker att använda nedvärderande ord om sin medmänniska.

Den med obildade ser inte galenskap med att slösa bort en månadslön om året, när den välutrustade har 5 nya jobb inom lika många minuter, om så denne önskar. Med bättre eller liknande erbjudande som denne erhåller för stunden. Vid dom tillfällen när facket endast tillgodoser jobbsäkerhet.

Nu är din definition av bildad ej delgiven, så det kan förefalla så att ni besitter en högre titel, än oss obildade.

I egenskap av detta får ni informera oss lägre bildade individer er titel så vi kan tilltala er med er korrekta titel.

Är ni möjligtvis Docent eller professor?
    Det må jag säga att du, som är så pass välutbildad, och (som du verkar tro) vältalig, har så låga månadslön.

Kan inte hjälpa att jag inte kan låta bli att skratta åt månadens mest misslyckade försök att "sätta åt" någon.

Haha, det här var ju riktigt kul!

Intellektuell, ska vara intellekt.

Lovar att hjälpa dig att renskriva din lilla text, men det får bli lite senare för nu har jag inte tid.
  • Anonym (Fniss)
    Xlr8 skrev 2020-12-09 06:23:22 följande:
    Vart någonstans i min text finns något som talar om min månadslön??

Intellektuell, ska vara intellekt. Got me.....

Hjärnan går inte riktigt på alla cylindrar när man varit vaken senaste 24 timmarna.
    Då ska vi se, förutom det du upptäckte själv...
    Xlr8 skrev 2020-12-09 00:47:01 följande:
    Välutbildade har ett intellektuell nog att inse att förutsättningarna och villkoren inte är lika för alla.

Till den graden att denne undviker att använda nedvärderande ord om sin medmänniska.

1. Den med obildade ser inte galenskap med att 2. slösa bort en månadslön om året, när den välutrustade har 3. 5 nya jobb inom lika många minuter, om så denne önskar. Med bättre eller liknande erbjudande som denne erhåller för stunden. Vid dom tillfällen när facket endast tillgodoser jobbsäkerhet.

Nu är din definition av bildad ej delgiven, så det kan förefalla så att ni besitter en högre titel, än oss obildade.

I egenskap av detta får ni informera oss lägre bildade individer er titel så vi kan tilltala er med er korrekta titel.

Är ni möjligtvis Docent eller professor?

1. Vad menar du egentligen?
    2. Har du ca 6000-8000 i månadeslön så stämmer det, annars inte.
    3. Man bokstaverar korta siffertal i skriven text.

Får återkomma med rättning av resten, har inte den tiden nu, 
Svar på tråden Medlem i facket?!