• Amaldine

Tempen som en jojo

Så här ser min nuvarande kurva ut. Förstår verkligen ingenting. Tog tempen drygt en timme efter att jag stigit upp och nu har den hoppat upp till 36,5. Det antar jag inte är nåt man kan gå på. Jag har ätit letrozol, men det här kan väl knappast tyda på att någon ägglossning skett? 

Min förra kurva ser ut som den nedan. Då blev jag gravid men fick missfall...

• Svar på tråden Tempen som en jojo
  • Anonym (FYI)

Om du ska tempa så ska du inte vänta en hel timme med att mäta! Det ska du ju göra direkt då du vaknar, alltså innan du legat och dragit dig en kvart, innan du klivit upp, innan precis allt. När du är vaken, vid medvetande, DÅ ska du ta tempen.

• Amaldine

Jag ser att jag skrev väldigt otydligt, men jag var så ledsen och uppgiven. Tog första tempen idag direkt när jag vaknade och den var 36,3 och därmed väldigt låg. Kollade sen empen en timme senare och då var den 36,5 och sen lite senare 36,6. Men det säger kanske inget eg.

Jag är mest uppgiven och hoppades på lite klokt stöd...

• Anonym (FYI)
    Amaldine skrev 2020-12-09 11:28:56 följande:

Jag ser att jag skrev väldigt otydligt, men jag var så ledsen och uppgiven. Tog första tempen idag direkt när jag vaknade och den var 36,3 och därmed väldigt låg. Kollade sen empen en timme senare och då var den 36,5 och sen lite senare 36,6. Men det säger kanske inget eg.

Jag är mest uppgiven och hoppades på lite klokt stöd...

Det är alltid första tempen du ska gå efter, för det skiftar under dagen.
Svar på tråden Tempen som en jojo