• Anonym (Lurad?)

Har jag blivit lurad på nätet? Bluffbutik?

Beställt från en, till synes, seriös sida (tholske.com).

Men det har uppstått en massa strul och då sökte jag på Google -tholske varning- för att se om någon annan skrivit något, men jag hittade inget.

Skrev då bara tholske på Google och fick fram deras fb-sida. De verkar ha startat november 2020, men jag kan inte hitta de hos Bolagsverket.

Har jag blivit blåst nu eller?

• Svar på tråden Har jag blivit lurad på nätet? Bluffbutik?
  • Anonym (AB)
    Anonym (Lurad?) skrev 2020-12-09 09:38:47 följande:

Beställt från en, till synes, seriös sida (tholske.com).

Men det har uppstått en massa strul och då sökte jag på Google -tholske varning- för att se om någon annan skrivit något, men jag hittade inget.

Skrev då bara tholske på Google och fick fram deras fb-sida. De verkar ha startat november 2020, men jag kan inte hitta de hos Bolagsverket.

Har jag blivit blåst nu eller?

Vad är det för strul som hänt?
  • Långbenopluto

Jag går inte in på en länk med ev virus på. Du får berätta vad som är fel om du vill att andra ska veta.

• Anonym (Lurad?)

Virus också? :O Jag kan gå in på sidan.

Men det står om deras villkor att varor kan ändra pris utan att man meddelas, att varor kan ta slut efter att man betalat för sina saker, att varor kan vara trasiga och så finns det inte fler av den varan då får man inte reklamera, att varor kan vara i fel färg för bilderna är bara exempel (men det står inget under typ som obs bilden är röd med irl är den blå tex).

Sen också fraktavfit på 155:- som jag inte godkänt.

I min låda saknades två artiklar och en var trasig. Två var som de skulle. Men 2 av 3 känns inte okej. Jag betalade 1449:- och nu också frakt för att få ut paketet.

• Anonym (AB)
    Anonym (Lurad?) skrev 2020-12-09 10:10:28 följande:

Virus också? :O Jag kan gå in på sidan.

Men det står om deras villkor att varor kan ändra pris utan att man meddelas, att varor kan ta slut efter att man betalat för sina saker, att varor kan vara trasiga och så finns det inte fler av den varan då får man inte reklamera, att varor kan vara i fel färg för bilderna är bara exempel (men det står inget under typ som obs bilden är röd med irl är den blå tex).

Sen också fraktavfit på 155:- som jag inte godkänt.

I min låda saknades två artiklar och en var trasig. Två var som de skulle. Men 2 av 3 känns inte okej. Jag betalade 1449:- och nu också frakt för att få ut paketet.

Läste du inte villkoren innan du beställde?
  • Anonym (Lurad?)
    Anonym (AB) skrev 2020-12-09 10:18:40 följande:

Läste du inte villkoren innan du beställde?

Nej, jag brukar aldrig läsa 20 sidor av villkor för det brukar vara samma hos alla; tänk hm, Lindex, Bonprix.

Det brukar aldrig vara att kan sälja en sak för 100:- lägga ordern och sen dra 500:- för att dom bestämde sig för att höja priset efter att man lagt sin order.
  • Anonym (AB)
    Anonym (Lurad?) skrev 2020-12-09 10:27:20 följande:
    Nej, jag brukar aldrig läsa 20 sidor av villkor för det brukar vara samma hos alla; tänk hm, Lindex, Bonprix.

Det brukar aldrig vara att kan sälja en sak för 100:- lägga ordern och sen dra 500:- för att dom bestämde sig för att höja priset efter att man lagt sin order.
    OK. Finns det något ställe där man kan lämna recensioner? 
  • bananmilkshake
    Anonym (Lurad?) skrev 2020-12-09 10:27:20 följande:

Men det är ju stor skillnad på HM, Lindex och denna oetablerade, som drivs med Shopify (Shopify är superbra, använder dom själv till min konstshop, men vem som helst kan ju starta en webbshop med vilka konstiga villkor som helst).
  • Anonym (Lurad?)
    Anonym (AB) skrev 2020-12-09 10:33:56 följande:

OK. Finns det något ställe där man kan lämna recensioner? 

Ja men då står det att man inte kan baktala dom för man har gått med på deras villkor. Det står att dom tar till legal actions if badly reported du to costumer agreement.

Men jag borde ändå kunna skriva vad jag vill. Jag går under svensk lag med yttrandefrihet.
Svar på tråden Har jag blivit lurad på nätet? Bluffbutik?