Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

    Förklara varför alla hatar Federley

    Lowett skrev 2020-12-09 09:50:18 följande:
    Okej, bli inte arga på mig per automatik nu. Dumförklarande eller aggressiva svar undanbedes. Jag vill helt enkelt endast få detta förklarat för mig då jag inte riktigt förstår grejen. Ser gärna en sansad diskussion om detta.

    Vad jag förstår så har Federleys fd sambo anklagats för grova sexualbrott mot minderåriga. Det är givetvis något av det mest fruktansvärda man kan göra! Här är jag 100% med och givetvis ska han inte vara med en sådan brottsling. Men... jag har också förstått att Federley avslutade relationen när han fick veta detta? Har fått intrycket av att folk är arga för att han inte agerade fort nog eller meddelade ledningen tillräckligt omgående? Tänker dock att det finns en väldigt mänsklig faktor med i bilden där han själv fick veta något hemskt om en person han älskade som förmodligen var oerhört chockerande. Att han blev överrumplad och kanske inte visste vad han borde göra direkt? Han mår ju uppenbarligen väldigt dåligt över det hela och har sjukskrivit sig. I mitt huvud ter det sig som att han både mist sin partner (eftersom han avslutade relationen när han fick veta vad som skett) och nu även sitt förtroende i politiken, trots att det inte är han själv som begått ett brått. Har jag missat något?
    FF berättade INTE för partiet när han fick veta. Det senaste är att han visste redan i somras - förmodligen har han vetat hela tiden.

    FF gjorde INTE slut när han fick veta. TROTS att han har ett barn hemma hos sig.

    FF sjukskrev sig inte på skattebetalarnas bekostnad NÄR han fick veta utan NÄR det läckte ut i media så att alla andra fick veta.

    FF har genom åren umgåtts nära och privat med fler pedofiler än bara denna. Det är ett mönster.

    Är det orimligt att folk blir förbannad på någon som hade otroligt dåliga omdömet att låta en dömd pedofil bo i samma hus som sit barn i lågstadieåldern?

    Är det orimligt att visa avsky mot det sätt personen hanterar situationen på?

    Sedan har du den politiksa aspkten där FF utsätter sig för risk för spionage och utpressning av främmande makt.

    Själv reagerar jag mest på den enorma självgodheten. Tron på att han kan göra vad som helst, hur som helst bara för att han är den högt uppsatta makthavare han är.
  • Flash Gordon

    Om FF "mår dåligt" - hur tror du hans barn och barnets MAMMA mår?

    Tänk att få veta att ditt barn spenderat vartannan vecka med en pedofil dömd för att ha våldtagit barn av samma kön och i samma ålder som ditt barn.

    Något som pappan dessutom medvetet utsatt barnet för - för att pappa för sitt eget nöjes skull vill ha pedofilen hemma hos sig.

    Killen förtjänar ingen som helst sympati.

Svar på tråden Förklara varför alla hatar Federley