Inlägg från: TotteE |Visa alla inlägg
  • TotteE

Förklara varför alla hatar Federley

Vildbi skrev 2020-12-09 11:29:52 följande:

Han kände till att hans partner våldtagit barn (flickor) men ändå låtit pojkvännen vara ensam med hans dotter (ett barn i samma ålder som flickorna han våldtagit).

Han bor i ett ödehus i skogen, där mannen och dottern varit själva när han rest i jobbet.

Det har även inkommit anonyma ororsanmälningar mot honom, pga att han lämnat sin dotter med en barnvåldtäktsman.

No shit!
  • TotteE
    Lowett skrev 2020-12-09 09:50:18 följande:

Okej, bli inte arga på mig per automatik nu. Dumförklarande eller aggressiva svar undanbedes. Jag vill helt enkelt endast få detta förklarat för mig då jag inte riktigt förstår grejen. Ser gärna en sansad diskussion om detta.

Vad jag förstår så har Federleys fd sambo anklagats för grova sexualbrott mot minderåriga. Det är givetvis något av det mest fruktansvärda man kan göra! Här är jag 100% med och givetvis ska han inte vara med en sådan brottsling. Men... jag har också förstått att Federley avslutade relationen när han fick veta detta? Har fått intrycket av att folk är arga för att han inte agerade fort nog eller meddelade ledningen tillräckligt omgående? Tänker dock att det finns en väldigt mänsklig faktor med i bilden där han själv fick veta något hemskt om en person han älskade som förmodligen var oerhört chockerande. Att han blev överrumplad och kanske inte visste vad han borde göra direkt? Han mår ju uppenbarligen väldigt dåligt över det hela och har sjukskrivit sig. I mitt huvud ter det sig som att han både mist sin partner (eftersom han avslutade relationen när han fick veta vad som skett) och nu även sitt förtroende i politiken, trots att det inte är han själv som begått ett brått. Har jag missat något?

Expojkvännen är inte anklagad för.. Han är dömd! För sexualbrott..

Nu hatar jag inte Federley, men det man kan ha åsikt om är följande:

1 Han har trots att han är högt uppsatt folkvald EU-politiker med ansvar och hög lön, låtit vem som helst flytta in hos sig och sin dotter. Det är anmärkningsvärt!!! Hade tagit en sekund att söka på mrkoll exempelvis, men Federley hoppade över den lilla säkerhetskontrollen. Tyder på extremt dåligt omdöme.

Att pojkvännen är dömd för sexualbrott gör Federley sårbar för påtryckningar och utpressning m.m.

2 Vi vet inte säkert alla detaljer, men det förefaller som att Federley fått reda på pojkvännens förflutna tidigare än vad han själv påstått. Dåligt omdöme! I så fall..

3 Han har när han blivit arg och betett sig omdömeslöst, och eventuellt kriminellt, i möte med kriminalvården.
  • TotteE

Han har dessutom utsatt sitt barn för en presumtiv fara!

Svar på tråden Förklara varför alla hatar Federley